March 30, 2003
Jag ska försöka spärra i princip alla tänkbara sidor på några datorer.
Dessa datorer nyttjas av personer som är inloggade på gäst-kontot i WinXP.
Jag vill kunna ange en eller ett par adresser som ska vara ok att gå in på. Alla övriga ska vara spärrade.
Hur ska jag bära mig åt för att lyckas? Det behöver inte vara en jättesnygg eller ohyggligt säker metod, bara någon som gör att jag slipper undan att man står och läser sidor som inte är ok.
December 25, 2000
Det går genom att t.ex. använda en mjukvarubrandvägg som blockerar alla anslutnigar för IE (eller vald webläsare) förutom till en del utvalda ipnummer. Detta kommer effektivt att stoppa i princip all reklam på sidorna också vilket är ett tvåeggat svärd 🙂
Går troligtvis också genom att ha en proxy eller något emellan men förstod det som att det skulle impleteras på de valda datorerna.
March 30, 2003
Jalle64 wrote: Sätt din läsare IE på hög, i säkerthetsfliken under verktyg/internet alternativ 😛
Jag ser inte hur jag genom att göra så kan lösa mitt problem. Jag behöver lite mer input för att lyckas.
PolarIce wrote: Är det IE du vill spärra?
I sådana fall;
Verktyg --->Internet Alternativ ---> Fliken Innehåll. Under "Klassificering av innehåll" kan man leka med inställningarna, fast glöm inte bort lösenordet bara (som jag gjort :)) och aktivera.
Ja, det är IE. Verkar lite klurigt att göra, men det kanske fungerar. Räcker det isåfall med att lägga till de platser jag tycker ska kunna visas, så spärras allt annat?
April 13, 2004
Veric wrote: [quote=Jalle64]Sätt din läsare IE på hög, i säkerthetsfliken under verktyg/internet alternativ 😛
Jag ser inte hur jag genom att göra så kan lösa mitt problem. Jag behöver lite mer input för att lyckas.
PolarIce wrote: Är det IE du vill spärra?
I sådana fall;
Verktyg --->Internet Alternativ ---> Fliken Innehåll. Under "Klassificering av innehåll" kan man leka med inställningarna, fast glöm inte bort lösenordet bara (som jag gjort :)) och aktivera.
Ja, det är IE. Verkar lite klurigt att göra, men det kanske fungerar. Räcker det isåfall med att lägga till de platser jag tycker ska kunna visas, så spärras allt annat?
Jepp så funkar det 😛
2 Guest(s)