August 2, 2001
Jag tycker ett LAN crew ska vara ganska förlåtande när det gäller reglerna. Tex, "ni får ta med dom festaste högtalarna så länge ni inte stör nån" och "ni får dricka alkohol på LANet om ni är över 18 och tar det lugnt".
Det är jobbigt med mycket regler på ett LAN, huvudsaken e ju att man sköter sig!
October 17, 2001
Det märks att ingen av er (jag vet ju inte, men antar med utgångspunkt av era inlägg) har anordnat något LAN av större format.
Även vi ville ha lite lösare regler och låta folk "sköta sig själva" i början, men det funkar helt enkelt inte.
Möjligtvis om alla besökare är 30+ år gammla. Men när det kommer en massa snorvalpar i åldern 14-19 så blir det helt enkelt så att de inte kan ta det ansvaret som de får, så då måste man sätta stränga regler.
August 2, 2001
Jag har varit med och fixat LAN på 30-35 pers. Det fanns inga regler och alla gjorde som dom ville. Det gick faktiskt bra iallafall.
På Birdie 11 var det 700 pers + några besökare, där var det förbjudet att dricka sprit och ha med feta högtalare. Men det var flera som iallafall satt nere i ett hörn och söp och dom flesta hade med sig högtalare. Det var inga problem då heller.
Om nån missköter sig så kan han ju få en varning först och sen bli utkastad om han inte skärper sig.
Dom enda reglerna som är viktiga är ju:
1. Följ Svensk lag
2. Stör inga andra
August 19, 2001
On 2001-11-13 15:38, interfact wrote:
Det märks att ingen av er (jag vet ju inte, men antar med utgångspunkt av era inlägg) har anordnat något LAN av större format.Även vi ville ha lite lösare regler och låta folk "sköta sig själva" i början, men det funkar helt enkelt inte.
Möjligtvis om alla besökare är 30+ år gammla. Men när det kommer en massa snorvalpar i åldern 14-19 så blir det helt enkelt så att de inte kan ta det ansvaret som de får, så då måste man sätta stränga regler.
Gggrrr......Ingen snorvalp
Jag sköter mig alltid på lan...
Skulle inte falla mig in att dricka på ett lan.Lan är ju till för att tanka grej och spela mm.Då Fyller det ju ingen funktion att dricka.Lan och alkohol passar inte ihop..
October 17, 2001
On 2001-11-13 17:37, nXsty wrote:
Jag har varit med och fixat LAN på 30-35 pers. Det fanns inga regler och alla gjorde som dom ville. Det gick faktiskt bra iallafall.På Birdie 11 var det 700 pers + några besökare, där var det förbjudet att dricka sprit och ha med feta högtalare. Men det var flera som iallafall satt nere i ett hörn och söp och dom flesta hade med sig högtalare. Det var inga problem då heller.
Om nån missköter sig så kan han ju få en varning först och sen bli utkastad om han inte skärper sig.
1. Följ Svensk lag
2. Stör inga andra
regel 2.
vem avgör det?
Om en person kommer o säger:
"Han stör mig, han har så högt ljud i hörlurarna!"
Ska vi varna denna perssonen då?
njaeeeee,,,
Enklast samt minst diskussioner / bråk blir det när man sätter upp klara regler!
Det blir bäst och trevligast för alla så!
September 4, 2001
/SkyLan crew
August 2, 2001
On 2001-11-13 17:55, interfact wrote:
Jag har varit med och fixat LAN på 30-35 pers. Det fanns inga regler och alla gjorde som dom ville. Det gick faktiskt bra iallafall.På Birdie 11 var det 700 pers + några besökare, där var det förbjudet att dricka sprit och ha med feta högtalare. Men det var flera som iallafall satt nere i ett hörn och söp och dom flesta hade med sig högtalare. Det var inga problem då heller.
1. Följ Svensk lag
2. Stör inga andraregel 2.
vem avgör det?
Om en person kommer o säger:
"Han stör mig, han har så högt ljud i hörlurarna!"Ska vi varna denna perssonen då?
njaeeeee,,,Enklast samt minst diskussioner / bråk blir det när man sätter upp klara regler!
Det blir bäst och trevligast för alla så!
Men! Det är klart att alla regler kan missbrukas! Det är ju bara att använda sunt förnuft. Ingen kommer ju o klagar på ett par hörlurar.
Om man sätter en regel att man inte får ta med större högtalare, då är det ju samma sak! Vem avgör vad som räknas som stora högtalare och vad som räknas som små? Och även små kan man ofta spela ganska hög volym på.
Så att sätta regler: Inga stora högtalare, Ingen alokohol osv e ju samma sak som att sätta den enda regeln: Stör inte andra!
På birdie var det ganska fritt, det var ingen som brydde sig vad man gjorde. Därför var det ett av dom skönaste LANen jag varit på.
Nej alkohol hör egentligen inte hemmma på LAN, jag tog det bara som ett exempel. Däremot är det kul att köra fyllegib, dvs dricka sig full och köra quake. Om några vill göra det så kan dom väll få göra det oxå, om dom inte stör några andra dvs!
2x 80 gig raid
1x 40 gig
1x 17 gig
1x halvtrasig 8 gig =(
[ Detta Inlägg ändrades av: nXsty den 2001-11-14 12:00 ]
October 17, 2001
On 2001-11-14 11:58, nXsty wrote:
Men! Det är klart att alla regler kan missbrukas! Det är ju bara att använda sunt förnuft. Ingen kommer ju o klagar på ett par hörlurar.
Om man sätter en regel att man inte får ta med större högtalare, då är det ju samma sak! Vem avgör vad som räknas som stora högtalare och vad som räknas som små? Och även små kan man ofta spela ganska hög volym på.
Vi har alltså gaymers (hata gaymers ) som på fullt allvar kommer fram till oss och klagar när någon sitter med ett par fetesmå pc-speakers och säger:
"säg till de där killarna att stänga av, vi hör inte fotstegen i CS!"
Visst vill jag bara skjuta dem,, men för allas trevnad... så sätter man klara regler
August 2, 2001
On 2001-11-14 15:03, interfact wrote:
On 2001-11-14 11:58, nXsty wrote:
Om man sätter en regel att man inte får ta med större högtalare, då är det ju samma sak! Vem avgör vad som räknas som stora högtalare och vad som räknas som små? Och även små kan man ofta spela ganska hög volym på.Vi har alltså gaymers (hata gaymers ) som på fullt allvar kommer fram till oss och klagar när någon sitter med ett par fetesmå pc-speakers och säger:
Visst vill jag bara skjuta dem,, men för allas trevnad... så sätter man klara regler
Men shit.. Otroligt!
Om nån kommer och säger så borde man ju nästan kasta ut honom för att han stör!
June 28, 2001
Vi har alltså gaymers (hata gaymers ) som på fullt allvar kommer fram till oss och klagar när någon sitter med ett par fetesmå pc-speakers och säger:
LOL det med att dom inte hör fotstegen var ju i värsta laget 😀
men det är ju bra jobbigt med ett lan på 200 pers o en j**la massa hippes tar dit sina högtalare och tävlar om vem som kan spela högst. (en satt jämte mig)
och annan konstig kis på ett lan , han hadde 2st SUPERSTORA Cervin VEGA högtalare, dom med dubbla 15tums basar och horn,han hadde dom på var sin sida lite bakom sig och hadde jätte lågt !!! altså vem fan köper sånna högtalare och spelar lågt ?!?!?!?!? jag kan typ sälja min morsa för dom högtalarna.
PS; PoW (admin lr nått på NH) och hans polare skulle ju självklart tävla i DB klassen på Underscore lanet, så hoppas fan inte han klagar på folk med högtalare. 😀
March 20, 2001
1. Följ Svensk lag
2. Stör inga andra
Va fan inte 700pers @ Birdie 11.
1 Guest(s)