I need som help over here!|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
I need som help over here!
Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
Member Since:
September 16, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 13, 2003 - 4:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu har jag några frågor angående min site som jag hoppas jag kan få hjälp med. Jag är inte den mest kvalificerade inom området.

1. Kan jag ändra marginalen i en enskild ruta i en tabell?
Så att texten börjar en bit in?

2. Vad krävs för att tjäna pengar på en site? Jag gör min site på engelska, och ska köpa en .com adress till den, jag förväntar mig inte att gå plus, men det vore kul att tjäna en krona eller två. Måste jag ha kreditkort eller räcker det med personkonto?
Och finns det någon engelsk reklam jag kan lägga upp för att tjäna pengar med trots att jag är svensk? Eller måste jag hålla mig till svensk reklam i stil med tradedoubler.se (tror jag det är)?

3. Och vad finns det för bra program för att lägga upp sidan i fråga?
Antar att jag måste använda FTP program, men vilket?

Bar-Code
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 705
Member Since:
September 11, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
435307
October 13, 2003 - 4:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote: 3. Och vad finns det för bra program för att lägga upp sidan i fråga?
Antar att jag måste använda FTP program, men vilket?

Det spelar ingen roll vilket program du använder. Du kan lika gärna använda Internet Explorer som CuteFTP och så vidare. Det enda du ska göra är ju att flytta filer från din dator till webhotellets server (om det nu är webhotel du har). Om du nu inte har någon FTP-klient och inte har tänkt skaffa någon kan du lika gärna använda Internet Explorer.

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
Member Since:
September 16, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
435313
October 13, 2003 - 4:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Tänkte regga mig på B-One.
Men så upptäckte jag alldeles nyss att jag måste vara myndig! Och det är ett halvår kvar. Typiskt...

LuckyLuke
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1087
Member Since:
May 28, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
435320
October 13, 2003 - 5:05 pm
sp_Permalink sp_Print

*erhm* Om du vill tjäna pengar på din hemsida så är det väl bra att prata om med folket som du gör den åt. Om du gör den till dig själv så är väl det ända sättet att göra en tillräckligt bra hemsida som tex: nordichardware, så du kan få sponsring. Reklam i form av små popups är bara jobbigt för besökarna och brukar ändå inte ger så mycket pengar.

Sen med webbhotell så brukar juh din internet leverantör låta en lägga upp mindre hemsidor på 10mb, vilket funkar så länge du bara har text + bilder. Viserligen så kanske dom inte stödjer php osv men html funkar juh alltid. =)

Iceman
Member
Medlem
Forum Posts: 4735
Member Since:
April 1, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
435498
October 13, 2003 - 9:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote:
2. Vad krävs för att tjäna pengar på en site? Jag gör min site på engelska, och ska köpa en .com adress till den, jag förväntar mig inte att gå plus, men det vore kul att tjäna en krona eller två. Måste jag ha kreditkort eller räcker det med personkonto?
Och finns det någon engelsk reklam jag kan lägga upp för att tjäna pengar med trots att jag är svensk? Eller måste jag hålla mig till svensk reklam i stil med tradedoubler.se (tror jag det är)?

Det krävs väldigt mycket för att kunna göra pengar på en site. Alltså tusentals besökare per dag osv. Det brukar inte räcka att bara visa reklam, utan besökare måste klicka på reklambanners, eller i vissa fall göra en affär med företaget i fråga, genom att besökaren blev länkad från din sida (sk leads). Jag rekommenderar att du inte har nån reklam på din sida, i alla fall inte i syfte att tjäna pengar. Det lilla du skulle kunna få in är inte värt besväret, och det är bara irriterande för besökare.

Frodo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 663
Member Since:
July 18, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
436117
October 14, 2003 - 7:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är smartare att typ göra en tjänst / serice som typ lunarstorm, en webbmail eller dylikt som om den får många besökare (eller rent av innan) får en sponsor.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 51
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL