March 1, 2003
När det gäller fildelning i hemnätverk mellan XP-datorer varför kommer det sig att vissa datorer kräver att man har identiska användare med icketomma lösenord medan andra inte gör det?
Det måste ju vara en inställning någonstans?
Jag har haft det här problemet i 3 år och har stört mig på det så fruktansvärt miycket.
March 1, 2003
jonte_power wrote: Är ni i samma arbetsgrupp?
Hur ser rättigheterna ut på de utdelade mapparna?
Vilka OS används?
Alla datorer kör WinXP men olika installationer.
Alla datorer är i samma arbetsgrupp.
Alla datorer har förenklad fildelning avbockad.
Alla datorer har en användare (satt som grupp administratör) och administratör som gemensam användare.
Alla dessa konton har tomma lösenord.
Alla loggar in som administratör.
Alla delar ut C:
Full rättighet har givits till "alla" ändå in på foldernivå på hela C: inklusive c:documents and setttings, c:program samt c:windows.
En dator (av 5) krånglar och låter inte andra browsa via nätverket.
March 1, 2003
Jag vet inte var man väljer "kör mina filer privata".
Det jag gjorde nu var att logga in på två burkar med samma användarnamn.
Om båda har samma lösenord så funkar det utmärkt men om båda kör tomt lösenord så gnäller den.
Problemet är att jag har satt lösenord på alla datorer på administratör-kontot. Måste man då också logga in som administratör för att det ska fungera?
Kort och gott:
Jag vill kunna logga in på alla datorer som respektive användares riktiga namn men utan lösenord.
Sen kan jag leva med att alla datorer har ytterligare ett konto på datorn som är gemensamt. När jag vill ansluta till en nätverksenhet så vill jag inte behöva skriva in något lösenord dock.
1 Guest(s)