October 31, 2003
Tja, jag har tidigare haft ics igång på mitt hemma nätverk, Två xp burkar (sp1), en har dubbla nätverkskort, ett till internet och ett till den andra, innan så knappade jag bara in mina inet uppgifter till det nätverkskortet, har bonet så det e bara att knappa in och det funkar, okey, sen på det andra hade jag det sat upp som följande
ip:192.168.01
mask: 255................
gateway: inget
Dns
Samma som för internet kortet
Okey och på den gamla burken hade jag exat samma sak fast 192.168.0.2
Och sen hade jag ICS på Internet kortet. Allt funkade fint i månader...
Sedan gick jag på lan där vi kopplade upp till en router såklar, var ju bara några små ändringar att göra. Gick fint, kom hem skulle koppla in skiten, satte allt som det var (som ovan) ingen. host datorn får sitt internet och dom kan prata med varnadra nätveket funkar men den andra får inget internet, VARFÖR snälla någon förklara. Kanske ska säga att jag läste guiden här på NH och tänkte what the hell och skrev ipconfig/ release och renew och då funkade skiten igen men det gick skitsegt så det är jag inte nöjd med. Varför funkar inte mitt gamla sätt?
PS: DHCP är activerat på båda
October 31, 2003
Ja nu verkar det ju funka iaf, allt som ändrades är att den la till gatewayen som 192.168.0.1 och den fick nån extra icon i nätverks inställningarna som indikerade att den hade internet acces via host datorn, men det roliga är att när jag tar tillbaka en tvingad ip och sätter allt som det var förr fast lägger till den där gatewayen som den vill ha så funkar det med, och jag vet att jag har testat den varianten MASSOR av ggr innan men då var det stendött, jag säger då det, windows lol.
Men iaf det ända som verkar vara knas är att den pingar kasst till servrar men det e nått strul med telen här så vi får la se imon. men annars ere lugnt nu.
1 Guest(s)