Idé för oss med Telia ADSL.|Page 2|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Idé för oss med Telia ADSL.
ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
sp_UserOfflineSmall Offline
224350
November 25, 2002 - 12:03 pm
sp_Permalink sp_Print

FarsanEdde wrote:
Det gör mig nästan ledsen att se människor som försvarar telia. Det är ett otroligt sniket företag vi snackar om här. Åtminstone om man menar deras kunder... Om att förra cheffo gick därifrån med en MILJARD i fallskärm gnälldes det fan inte mycket om.

Några veckor hördes buropen sedan var det glömt!!! 👿
Har ni telia-användare tänkt på att den fallskärmen kunde betalat hela sveriges adsl-användning under ett år (nästan) ja kanske inte ens nästan men ändå.

Vi svenskar har skapat telia med skattemedel och nu försöker de ruinera oss. :arg:

Jag har aldrig försvarat telia, jag påpekade bara att bandbredd inte är gratis. Och nu råkar telia vara ett kapitalistiskt bolag => dom vill tjäna pengar. Om dom skulle höja hastigheterna skulle dom måste betala mera för bandbredden => dom tjänar mindre pengar, därför gör dom inte det.

Iof kan man ju börja fundera på att om dom höjer hastigheterna så skulle dom få mera kunder, men jag orkar inte börja gissa om det.

Jag tycker det är så kepprätt fel att dom höjer priserna men inte bandbredden. Och jag är helt emot fantasilönerna/fallskärmarna som alla stora chefer har.

Biblo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 975
224456
November 25, 2002 - 3:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Citat ur CS. (computer sweden inte spelet!)

'Telia tar ut överpris'
(2002-11-25 03:00)
Ett adsl-abonnemang borde kosta högst 250 kronor per månad och inte 375 kronor som i dag. Men Skanovas överpriser på nätkapacitet gör att månadskostnaden för svenska adsl-kunder blir minst 100 kronor för hög, enligt Carl-Johan Nybell, produktledningschef på Tele2.

Bleedin Radar
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 508
224599
November 25, 2002 - 7:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Biblo wrote: Dem har ju planerat släppa 1mbit adsl i jul nu, men då tar de betalt för nerladdat mb och, det lär ju inte bli billigt!

:rollsmile: /Tjo, vi möts i nån teliaserver, eller IRL!

Var har du hört den här informationen? Vet att norrmännen har ngt sådant system. Om de kommer över en viss nerladdningsmängd så blev det dyrare, eller ungefär så.
Själv sitter jag på Xpress kabel-tv-internet. 0,7Mbit för 295:-. Sen att jag i stort sett inte har ngn som helst uppbredd suger ganska stenfett...

Men alla ni som hackar ner på telia (jag håller med er), hur ska man få dem att ändra sitt beslut. Man skulle aldrig kunna få tillräckligt många "vanliga användare" att byta från Telia för att det ska göra skillnad, bara för deras prishöjning. Telia klarar sig fint utan er som "kräver lite mer bandbredd". Man måste på ngt vis få den "stora massan" att få upp ögonen för Telias alla fel och brister. Tex angående fallskärmen, deras telefonköer, prishöjningen och att man egentligen rent tekniskt skulle kunna höja till 2Mbit (enligt vissa här iaf).

Lyckas man få med sig tillräckligt många användare innan januari så KAN det påverka Telia mkt negativt. Frågan är bara hur man skulle kunna få så många att byta... För många finns det tyvärr inte ens ngr alternativ (om man vill ha fast uppkoppling).

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
224760
November 26, 2002 - 12:50 am
sp_Permalink sp_Print

Bostream låter alldeles lagom för min del. 2.5 ner o 768 upp alldeles perfekt. Kan inte påstå att jag skulle behöva mer faktiskt även om jag användas två av mina polare som sitter på 100/100 😉

Skruven
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 358
224789
November 26, 2002 - 5:29 am
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: Bostream låter alldeles lagom för min del. 2.5 ner o 768 upp alldeles perfekt. Kan inte påstå att jag skulle behöva mer faktiskt även om jag användas två av mina polare som sitter på 100/100 😉

VILL HA!
Men telia har rätt bra upp och nerfar om man gämfor med typ Tele2 i Jkpg. deras kabel skräp är 512/128.. typ skräp! laugh

Biblo
Kommer du hit ofta?
Medlem
224984
November 26, 2002 - 3:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Bleedin Radar wrote: [quote=Biblo]Dem har ju planerat släppa 1mbit adsl i jul nu, men då tar de betalt för nerladdat mb och, det lär ju inte bli billigt!

/Tjo, vi möts i nån teliaserver, eller IRL!

Var har du hört den här informationen? Vet att norrmännen har ngt sådant system. Om de kommer över en viss nerladdningsmängd så blev det dyrare, eller ungefär så.
Själv sitter jag på Xpress kabel-tv-internet. 0,7Mbit för 295:-. Sen att jag i stort sett inte har ngn som helst uppbredd suger ganska stenfett...

Men alla ni som hackar ner på telia (jag håller med er), hur ska man få dem att ändra sitt beslut. Man skulle aldrig kunna få tillräckligt många "vanliga användare" att byta från Telia för att det ska göra skillnad, bara för deras prishöjning. Telia klarar sig fint utan er som "kräver lite mer bandbredd". Man måste på ngt vis få den "stora massan" att få upp ögonen för Telias alla fel och brister. Tex angående fallskärmen, deras telefonköer, prishöjningen och att man egentligen rent tekniskt skulle kunna höja till 2Mbit (enligt vissa här iaf).

Lyckas man få med sig tillräckligt många användare innan januari så KAN det påverka Telia mkt negativt. Frågan är bara hur man skulle kunna få så många att byta... För många finns det tyvärr inte ens ngr alternativ (om man vill ha fast uppkoppling).

Jahupp, du det ska jag kolla upp, men det var nåt nyhetsbrev.........

Biblo
Kommer du hit ofta?
Medlem
225038
November 26, 2002 - 5:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo, det var http://www.64bits.se där var det, fast det var ett tag sen.....

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
225200
November 26, 2002 - 9:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Såg att rätt många fick för sig att telias danska o norska avtal skulle gälla i sverige
vilket kanske inte låter helt otroligt
dock har de ju inte visat minsta tecken på att applicera samma typer av avtal på sverige (än?)

Bleedin Radar
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 508
225368
November 27, 2002 - 11:06 am
sp_Permalink sp_Print

Det är väl näsan en tidsfråga bara... Snart blir väl Telias nät för överbelastat så de börjar göra som norrmännen. Är det så i Danmark oxå?

Tintin
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
225374
November 27, 2002 - 11:11 am
sp_Permalink sp_Print

Telias nät överbelastat?
Nej då, det är nog ingen fara.
De är bara så snåla.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
225751
November 27, 2002 - 10:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Bleedin Radar wrote: Det är väl näsan en tidsfråga bara... Snart blir väl Telias nät för överbelastat så de börjar göra som norrmännen. Är det så i Danmark oxå?

telias nät är verkligen inte överbelastat.. klarar mkt mer.. skönt det så man kan tanka utan att nån telia gubbe klagar!

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
225838
November 28, 2002 - 6:12 am
sp_Permalink sp_Print

tänk på att alla ISP´s hyr bandbredd av skanova...

innan man kan höja hastigheter måste man vänta tills gällande avtal har gått ut och teckna ett nytt med skanova...

det var bl.a därför som Bostream höjde från 250:- till 450:- för sitt 2,5 mbit... bostream hade ett mycket fördelaktigare avtal än någon annan... men avtalet gick ut och skanova ville inte ge de ett lika bra avtal en gång till vilket ledde till prishöjningen, att bostream började leverera standardtjänsten på 0,5 mbit och att de slutade bygga ut sitt 2,5 mbit ADSL...

DJ-MIB
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 27
225973
November 28, 2002 - 12:22 pm
sp_Permalink sp_Print

men avtalet gick ut och skanova ville inte ge de ett lika bra avtal en gång till vilket ledde till prishöjningen, att bostream började leverera standardtjänsten på 0,5 mbit och att de slutade bygga ut sitt 2,5 mbit ADSL...

Mycket tråkigt, men jag har hellre ett Bostream 0,5 än telias ruttna med överpriser!!!
Hur mycket ska vi betala innan det blir bättre?

skruvis
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 513
227888
December 1, 2002 - 10:51 pm
sp_Permalink sp_Print

NGrinda wrote: Jag betalar 295kr/mån för 10 Mbit/s full duplex :bgrin:

Jag med :bgrin:

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
232364
December 9, 2002 - 6:11 pm
sp_Permalink sp_Print

skruvis wrote: [quote=NGrinda]Jag betalar 295kr/mån för 10 Mbit/s full duplex :bgrin:

:apa:

Här sitter en annan me felia och blir sur..

skruvis
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 513
232539
December 9, 2002 - 8:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: [quote=skruvis][quote=NGrinda]Jag betalar 295kr/mån för 10 Mbit/s full duplex :bgrin:

:apa:

Här sitter en annan me felia och blir sur..

[Image Can Not Be Found]

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 58
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL