IIS; Internet Information Service|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
IIS; Internet Information Service
NH|sibbor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1846
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 5, 2003 - 5:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har sökt i flera olika forum; svenska som utländska och ej funnit vad detta felmeddelande innebär och hur jag får bort det. Jag får det när jag skriver http://localhost i webbläsaren:

Server Application Error
The server has encountered an error while loading an application during the processing of your request. Please refer to the event log for more detail information. Please contact the server administrator for assistance.

IIS har fungerat tidigare, men tog bort det och sedan dess har det ej fungerat mer. Testat att installera och avinstallerar upprepade ggr., men alltid med samma resultat. IIS fungerar vaken på min stationära eller min laptop. Vet ej vad jag gjort. Funderade på om det kunde varit någon av WinXP's, ty det är WinXP jag kör, många tjänster som jag inaktiverat, men så var tydligen inte fallet. Har nämligen aktiverat dem igen.

Hoppas problemet inte är allt för djupt rotat utan att det går relativt snabbt att åtgärda, för jag har precis påbörjat en sajt med byggd på asp.

Kanske bör tillägga att jag haft Apache installerat, då med mySQL och PHP; phpTriad var det jag installerade.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 51
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL