August 29, 2005
Hej
Jag har precis installerat window home på en data, det fungera bra tills den kom in i windows, det kom upp en massa ikoner i verktygsfältet nere till höger om att jag var tvungen att updatera window och registrera och aktivera och nån annan sak... men när jag gick in i mappen mina nätverksplatser ser jag bara en konstig anslutning, som kallas "1394-anslutning" och under det i lite svag grå färg "1394 adapter", när jag tittar på routern så ser jag att kabeln är i, och det kommer inte upp någon liten ikon i verktygsfältet om att det är en nätverkssladd som inte är ansluten, men jag undrar helt enkelt hur jag ska göra för att se "anslutningen till lokalt nätverk", som jag hade innan i en annan version av windows... och när jag startar de (värdelösa) hjälp-dokumenten så står det bara att jag inte ska behöva göra något speciellt för att få internet anslutning om man som jag har bredbandsuppkoppling.
Hjälp en misslyckad datanörd... snälla
Tack i förhand.
August 29, 2005
The Mutt wrote: Öppna "Nätverksanslutningar" i kontrollpanelen där borde du ha nätverksanslutningarna. 1394 anslutningen är Firewire anslutningen och att den är gråad betyder att den inte är aktiverad.
glömde säga att jag var inne på nätverksanslutningar kanske... men tack iallafall, ja får väll testa det fragone sa...
2 Guest(s)