January 4, 2003
Plötsligt kan jag inte komma åt Xboxen. Jag använder Total Commander och det har funkat fint fram tills nu då det kommer upp en ny ruta "Get Directory" när ja ska connecta till boxen, sedan efter den laddat så står det uppe i högra hörnet "Port Command Faild"
"2:425 Can´t open data connection to 192.168.100.1:16388"
Jag kan inget om Total Commander förutom hur man ska connecta till boxen men vad jag förstår av meddelandet är att det har nått o göra med mitt Nv kort iomed ipet som slutar på 1, boxens slutar på 10. Men jag har provat på båda mina Nv kort och felet kvarstår.
Funkar fint när ja ska pinga till alla enheter annrs.
PS:Har provat med CuteFTP också men ingen kommer åt Xboxen längre, jag är helt paff för det funka fint igår.
Installerade tidigare idag uterliggare ett Nv kort "NetgearFA311" trodde det va felet men ja avinstallera kortet och felet kvarstår.
July 18, 2003
"Can´t open data connection to 192.168.100.1:16388"
Och du säger att Xboxens IP slutar med 10?
Det är ite så att ipnumret är:
192.168.100.10:16388
istället för
192.168.100.1:13688
Det går väl att ställa in nånstans? Jag har ingen Xbox och har ingen aning om vad Total Commander är, men det låter konstigt.
January 4, 2003
192.168.100.10 är nummret till Xboxen, om det va problem me det så skulle det stå så, men det står "1" som är nummret till mitt Nv kort.
Det funka fint igår blev helt paff på morgonen när ja skulle flytta över filer till den.
Har även provat med CuteFTP men ingen av dem får kontakt med Boxen nu, föutom att det går att pinga den.
January 4, 2003
Frodo wrote: Och det går inte att ställa in IPet det ska ansluta till i programmet?
De ju det jag gör varje gång jag connectar till Xboxen. Bara skriva in Ipet till boxen så ser jag alla partioner som ligger i den, så är det bara köra igång och dra över filer från min HDD till denns. Men nepp idag ska det komma en ny felmeddelande från ingenstans Get Directory, fattar inte enns vad den snackar om vadå Fixa mapp, ibland vill man bara kasta ut datorn från 6våningen.
1 Guest(s)