October 5, 2002
Tjena, jag har ett riktigt sjukt problem med en dator som vägrar att få IP nummer, en lång historia men ska försöka få den kort
Iallafall så började det hela med att en av mina burkar slutade funka i nätverket så man trodde något var felinställt eller att nätverkskortet pajat, så man började rota i burkan lite och byta nätverkskort och sladd och kollade alla inställningar och testade men det funkade inte, den fick fortfarande inget IP nummer.
Jag testade då att koppla bort min router och köra direkt i jacket och det funka inte heller den fick inget IP nummer, jag testade även med 2st andra datorer och dom fick IP med en gång.
Då så fick jag dra en format c och testa ifall det kunde hjälpa men icke, den får fortfarnade inget IP nummer och jag har bytat nätverkskort och sladd och testa med och utan router.
Jag har även testa de nätverkskort och sladd i annan burk så de funkar. Datorn i säg funkar prima och den hittar alla delar men den får fan inget IP.
Tror ingen hört nåt liknande men iaf nån som har tips på vad som kan vara fel ?
I övrigt så körs det XP på den burken.
March 27, 2003
Eftersom felet endast uppstår i en dator och både före och efter formatering är det troligtvis hårdvarurelaterat. Eftersom du testat nätverkskortet och sladden i en annan burk är det inte de.
Testat att plocka ut så mycket "annat" som möjligt? Kanske blir nån krock...
Är inte så bra på sånt men iaf ett tips...
1 Guest(s)