November 29, 2004
Varför kan jag se både min stationära PC1 och min laptop PC2 när jag går in på "visa datorer i arb.gruppen" på den stationära datorn men kan inte komma åt PC2.
På laptoppen kan jag inte se nån alls .. vare sig PC1 eller PC2. Får bara ett felmeddelande som säger....
"Home Wifi (Arbetsgruppens namn) är inte tillgänglig. Kanske har du inte behörighet att använda den här resursen. Be serverns adm. om hjälp. Listan över servrar i den här arb. gruppen är för tillfället inte tillgänglig"
Jag kan som sagt tidigare surfa på båda två utan problem men dom verkar inte kunna hitta varandra......
Puhhh...kan nå vara snäll mot ett blåbär???
Stemo
November 29, 2004
Japp...kört alla guider jag kan hitta och inget säger ifrån men jag kan som sagt inte kppla upp mig mot den andra datorn...det verkar vara i laptoppen som det inte är riktigt......efter som stationär kan ju i alla fall hitta laptopen i nätverket men inte accessa den...
November 26, 2002
Välkommen till NH!
Windows fildelning är lika stabil som en synål som står på sin spets. Funkar i 1 sekund sen rasar det. Jag har kört windows fildelning hemma, men det fungerar ena dagen för att sedan, helt utan påverkan, slutar fungera dagen efter. Jag kör idag en FTP server på min stationära, som får agera fileserver. Funkar alltid och är mycket enklare att administrera. Innan jag började med FTP spenderade jag mer tid att få fildelningen att fungera ocgg att hålla igång den än vad jag använde den. FTPn startade jag en gång, sen dess har den fungerat.
August 11, 2001
Jag hade samma problem som du.
Jag satte arbetsgruppsnamnet till MSHOME på båda och problemet försvann. Sedan jag börjat med detta har det aldrig strulat.
Tilläggas bör att jag kör xp
Detta kan ju vara ett säkerhetshål men jag sitter bakom både hårdvaru och mjukvarubrandvägg, så jag anser mig någorlunda säker
1 Guest(s)