February 2, 2004
Hallå, jag har ett nätverk hemma, en stationär kopplad direkt till en router och en bärbar med trådlöst kort, internet funkar fint på båda, det jag delar ut på den bärbara funkar fint på den stationära.
Men det jag delar ut på den stationära har jag inte tillträde till på den bärbara, varför?
en fråga till, e det vanligt att man hittar andra trådlösa nätverk om man bor i lägenhet, jag har fått in stycken hitils. det är väldigt jobbit med tanke på att denkopplar ner hela tiden och frågar om jag vill ansluta till det andra, vad gör man för att slippa det?
December 31, 2002
Om du har Win XP:
Har du aktiverat gästkontot på den dator du inte får tillträde till?
Har du brandväggen på? I såfall behöver du troligen aktivera fil- och skrivardelning.
Angånde andra nätverk så har du väl säkrat ditt eget så att ingen från de andra kan gå in på ditt?
April 26, 2004
ett bättre sätt att komma åt filer mellan dina datorer är att skapa envändare på båda datorerna som har samma användarnamn och lösenord. Eftersom windows automatiskt autentiserar sig med den inloggade användarens namn och lösenord först så behöver du inte ange det när du går in på de olika datorerna.
du måste ha lösenord på användarna för att windows ska tillåta access via nätverket.
för övrigt, aktivera ALDRIG ett gästkonto på datorn, ffs! Det finns en anledning till varför det är avstängt i windows...
1 Guest(s)