October 4, 2002
Hej
jag har en ny dator med windows 2000 på
jag ska installera ett "EZ PCI Card 10/100" (SMC1255TX, SMC1255TX/LP)
Hur gör jag? I enhetshanteraren finns inte "Nätverkskort" så jag kan inte installera därifrån.. Och med "Lägg till maskinvara" fungerar det inte heller. När jag väljer rätt fil från disketten och trycker nästa kommer det fram en ruta där jag antar att det skall finnas ett par nätverkskort att välje imellan, men den är helt tom!
October 4, 2002
jag har gjort det, och testat att byta plats på nätverkskortet... men fortfarande händer ingenting. Det fungerar på min andra dator men inte på denna...
Jag hade inte fixat grafik kortet innan men nu märkte jag att grafikkortet är det samma sak med.
Verkar vara något skumt med PCI platserna eller?
April 10, 2001
Det finns ju en möjlighet att installera drivisarna manuellt också.
Du kliver in i rätt katalog på drivrutins disken (floppy,cd) letar upp inf filen. högerklickar, väljer från menyn install/era.
detta skall kunna skaka liv i ett nic.. om inte detta fungerar så bör du seriöst se över ditt os, om det är något som knasar.
Har själv haft probs med liknande. och oftast har det varit som föregående skrev. att kortet inte sitter i ordentligt, eller att OS inte installerats rätt från början och har probs med att initiera ny hårdvara.
Har du lagt in alla servicepack? På din andra dator, kör du win2000 på den osså? Leta feter andra drivers, och även prova typ drivers för xp eller nt4.
1 Guest(s)