January 18, 2003
Jag skulle vilja ha hjälp med 2 st frågor. Jag skulle bli evigt tacksam on någon kunde hjälpa mig.
1) Vad skiljer shareware från öppen kallkod/Frimjukvara och "vanlig" traditionell mjukvara?
2) Varför är inte protokollet TCP lämpligt att använda för streaming?
Jag behöver svar på minst 4-5 meningar.
tack så för eran tid och hjälp!
//Andreas
April 1, 2001
Bubba132 wrote: Jag skulle vilja ha hjälp med 2 st frågor. Jag skulle bli evigt tacksam on någon kunde hjälpa mig.
1) Vad skiljer shareware från öppen kallkod/Frimjukvara och "vanlig" traditionell mjukvara?
//Andreas
Du har alltså ett par uppgifter du ska göra i skolan. Du letar upp en lämplig site på nätet om datorer, registrerar dig på forumet och ver om hjälp för hemläxan. Som om det inte vore nog så PMar du administratören på forumet och ber denne om hjälp också.
STFW!
October 4, 2002
Iceman wrote: [quote=Bubba132]Jag skulle vilja ha hjälp med 2 st frågor. Jag skulle bli evigt tacksam on någon kunde hjälpa mig.
//Andreas
Du har alltså ett par uppgifter du ska göra i skolan. Du letar upp en lämplig site på nätet om datorer, registrerar dig på forumet och ver om hjälp för hemläxan. Som om det inte vore nog så PMar du administratören på forumet och ber denne om hjälp också.
STFW!
LOL!
Förresten - vad betyder STFW! ShutTheFuck?
April 1, 2001
Bubba132: Sålänge man lär dig något så spelar det ju iofs ingen roll hur man har fått tag på infon
Vad är egentligen "vanlig" mjukvara kan man fråga sig. Det är väl själva programmet, och sen finns det olika licenser till program. Frimjukvara (freeware) betyder att man får använda mjukvaran och alla dess funktioner gratis typ. Shareware är att man får sprida mjukvaran fritt, men användningsområdet är ofta begränsat. T ex kanske programmet bara funkar i 30 dagar, eller att man inte får tillgång till alla funktioner om man inte betalar för det osv. Den uppfattningen har jag iaf fått 🙂
Tobiazzz: STFW = Search the fu**** web 😀
1 Guest(s)