May 9, 2001
Vadå, knappar du in manuellt dina IP adresser eller? Då funkar förmodligen inte Internet eftersom datorn bör få ett IP automatiskt från din ISP (Internet Service Provider). Fildelningen ska funka med dynamisk IP. Det funkar för mig iallafall. Iof. får jag ju 5 IP adresser från Bredbandsbolaget.
April 9, 2002
rsastin wrote: Vadå, knappar du in manuellt dina IP adresser eller? Då funkar förmodligen inte Internet eftersom datorn bör få ett IP automatiskt från din ISP (Internet Service Provider). Fildelningen ska funka med dynamisk IP. Det funkar för mig iallafall. Iof. får jag ju 5 IP adresser från Bredbandsbolaget.
när vi LANar så ha vi ett varsitt IP men nu ha ja installera om OS så det funkar inge bra....
June 18, 2002
May 23, 2001
Gå in i kör skriv cmd sen i command prompten skriver du ipconfig kolla så du får rätt ip ska inte vara 192.168.0.X eller 169.254.X.X för det är windows som hittar på de ip nummrerna när den inte hittar en DHCP. Du kan även testa med att skriva ipconfig /renew och om det står att det inte går för att du har ställt in fasta ip nummer så går du in på Egenskaper för Anslutning till lokalt nätverk > TCP/IP och där ska det vara för kryssat att du ska få en IP adress automatiskt.
2 Guest(s)