August 10, 2003
Jag har problem med två av mina sex datorer (annan bostad jämtemot min förra tråd).
Vi har Telia 8Mbit här, två av nätverkskablarna går från en D-Link router direkt till datorer, deras internet funkar jättebra, en tredje nätverkskabel går till en switch som sedan går vidare med kabel till två andra datorer, på dom datorerna går internet jättesegt, jag testade att öppna en sida med 5 bilder, sidan höll på och ladda i evigheter tills jag inte orkade vänta längre.
Två bärbara datorer är kopplade trådlöst till routern och det funkar jättebra där.
Jag har testat med nätverkskabeln som går mellan router och switch i den bärbara datorn men det var lika snabbt så det var inte kabelns fel.
Jag har inte ändrat i några inställningar alls och jag har Windows XP Home SP2 på alla datorer.
Jag laddade ner Tptest och startade testet, på ena problemdatorn fick jag svaren: Sändning: 96,6% och Mottagning: 5,2%.
På andra problemdatorn fick jag svaren: Sändning: 78,6% och Mottagning: 1,8% och det är ju jättelågt.
På en av dom bärbara datorerna som använder trådlöst så fick jag svaren: Sändning: 96% och Mottagning: 43,4% och det är ju lite bättre.
Varför tror ni att det är så lågt på dom andra två datorerna, är det fel i datorn eller är det Telia som har haft problem i ca en vecka nu?
1 Guest(s)