March 5, 2008
Har problem med att ibland till synes utan anledning så dör internet.
Firefox kommer inte ut, Explorer kommer inte ut. Opera fungerar inte heller.
Ibland har Joost dock fungerat fast webbläsarna lagt av men oftast fungerar inte Joost heller.
Ibland har det även hänt att bara Firefox inte kommer ut men att det fungerar med Internet Explorer.
Internet kommer tillbaka efter att man startat om datorn. Det försvinner lite då och då. Oftast när man sitter och "surfar". Ibland fungerar det hela dagen för att sen lägga av mitt i allt, och ibland slutar det fungera efter mindre än 1 timme.
Att starta om modemet (har ADSL) hjälper inte.
Kan jag då utesluta att det är fel på modemet?
Det är ej knappast heller fel på nätverkskortet eftersom det var liknande krångel på min förra dator. Båda datorerna körde Windows XP.
Eftersom flera program har problem med att komma ut så kan jag väl anta att det:
A: Är windows som är skit.
B: Att modemet börjat bete sig illa.
C: Att Sonera har driftproblem of doom o har haft det i några månader nu.
Men det svåra är ju att räkna ut var problemet sitter?
Någon som kan hjälpa mig utesluta orsaker så är jag väldigt tacksam.
🙂
April 3, 2007
Har exakt samma probs! Mitt bittorrent funkar men inget annat och en omstart av datorn är det enda som löser saken! Kör vista gör jag! Svin irriterande! men skönt att jag inte är ensam!
EDIT: Har BBB
January 8, 2008
Hagiz wrote: Har exakt samma probs! Mitt bittorrent funkar men inget annat och en omstart av datorn är det enda som löser saken! Kör vista gör jag! Svin irriterande! men skönt att jag inte är ensam!
Har samma problem jag också. Men tror att det har någonting med telefonen att göra för varje gång det ringer eller om man ska ringa så tappar datorn anslutningen.
April 3, 2007
JovEN wrote: Har samma problem jag också. Men tror att det har någonting med telefonen att göra för varje gång det ringer eller om man ska ringa så tappar datorn anslutningen.
tror inte telefonen är problemet här... för här snackas det 24/7 i fonen!
December 24, 2002
JovEN wrote: Har samma problem jag också. Men tror att det har någonting med telefonen att göra för varje gång det ringer eller om man ska ringa så tappar datorn anslutningen.
Du har kopplat telekabeln fel.. Inget snack om saken...
Antingen sitter den (modemet) inte i 1:a jacket eller så är 1:a jacket felkopplat..
Hagiz wrote: Har exakt samma probs! Mitt bittorrent funkar men inget annat och en omstart av datorn är det enda som löser saken! Kör vista gör jag! Svin irriterande! men skönt att jag inte är ensam!
Du har inte funderat på att bitorrent slukar ALL uppkoppling när du tankar? Eller att du tillåter för många connections?
April 3, 2007
jonte_power wrote: Du har inte funderat på att bitorrent slukar ALL uppkoppling när du tankar? Eller att du tillåter för många connections?
Njae, tror det hänt även när jag inte använder bittorrent, men det är möjligt att det du säger är rätt! Får ta en kik på det, nästa gång ja e hos farsan!
December 24, 2002
när jag skrev www menade jag internet (msn inkluderat)
BT öppnar upp väldigt många anslutningar mot din dator.. ofta mer än vad din nätverkskort och router klarar av att hantera.. Sen snor den hela linans kapacitet.. Vet inte varför det inte kommer igång efter det att du har stängt ned BT.. Men har sätter ändå allt på att det är BT som är boven..
March 5, 2008
Her testat köra TPtest efter att internet lagt av och den skickar på utan problem och jag kommer upp i ungefär den hastighet jag skall ha. Samma som jag har när internet fungerar. Så det är väl knappast fel på nätverkskortet, modemet eller leverantören då??
Då är det väl någon mjukvara som ställer till? Typ Windows i egen hög person?
Ingen som upplevt samma elände?
March 5, 2008
Hagiz. Du hade samma problem som jag,
Kommit fram till någon lösning??
Kör XP, uppkopplingen fungerar till allt utom webläsarna.
DC, joost, tptest etc, allt funkar som det ska.
Det är så jäkla irriterande att behöva starta om datorn hela tiden. INgen som har någon aning om vad problemet är??
1 Guest(s)