July 22, 2003
Nu det sista så har mitt internet börjat försvinna och sen helt plötsligt komma tillbaka. Ibland händer det flera gånger i minuten medans vissa dagar inte försvinna alls.
Börjar bli ganska jobbigt.
Det försvinner för alla datorer samtidigt i nätverket, 3x XP och 1x Win98
Har telia ADSL 0.5mbit och en Netgear RP 114 tror jag den heter 🙄
Skulle vara tacksam om nån hade nåt tips jag kan kolla upp 🙄
//MVH Stellan
September 8, 2003
July 22, 2003
brange wrote: har ingen aning, men testa att uppdatera firmwiret till din router om det går.
hjälpte mig får ca ~ ½år sen när jag hade feta probs med mitt telia 0,512mbit adsl.
Ja det skulle jag kunna göra men det har ju alltid fungerar bra. Det är nu dom sista veckorna det har varit så bara 🙁
July 22, 2003
tc_ wrote: haft liknande grej, det var strömkabeln
till en hubb som var nästan av.. så kolla alla
kablar först.. verkar ju som ditt problem
är ganska slumpmässigt så kontaktfel
kan vara orsaken.
Ska titta upp den med en gång 🙂 Tar nog en lite stund då Router och Modemet sitter i ett skåp bakom trappan 🙂
*EDIT* Det var inte det som var felet 🙁
Nån annan ? 🙄
September 8, 2003
Blaxxor wrote: [quote=brange]har ingen aning, men testa att uppdatera firmwiret till din router om det går.
hjälpte mig får ca ~ ½år sen när jag hade feta probs med mitt telia 0,512mbit adsl.
Ja det skulle jag kunna göra men det har ju alltid fungerar bra. Det är nu dom sista veckorna det har varit så bara 🙁
mjo, var så för mig med, ungefär
först så kunde jag inte connecta till BBB's CS servrar..
sen några dagar/veckor senare kunde jag inte connecta till någon privat server alls(http,ftp,dc,CS,etc)
så ringde å klagade massa på telia och D-LINK supporten.
men det gav ju inget. så jag uppdaterade firmwiret, och vips. allting fungerade som det skulle igen 😀
July 22, 2003
brange wrote: [quote=Blaxxor][quote=brange]har ingen aning, men testa att uppdatera firmwiret till din router om det går.
mjo, var så för mig med, ungefär
först så kunde jag inte connecta till BBB's CS servrar..
sen några dagar/veckor senare kunde jag inte connecta till någon privat server alls(http,ftp,dc,CS,etc)
så ringde å klagade massa på telia och D-LINK supporten.
men det gav ju inget. så jag uppdaterade firmwiret, och vips. allting fungerade som det skulle igen 😀
Kanske skulle göra det då 🙂 Men jag vet inte riktigt hur man gör. Om man gör fel, blir routern förstörd då ? 🙄
1 Guest(s)