January 9, 2008
Allt ska vara i sin ordning, men de funkar inte.
Ringde bbb å dem sa att allt bör funka med internet med det fungerar inte.
Har nätverks fönstret nere i högra hörnet.
Kör via kabel till modem. Får ip adress osv allt:P
Nu har datan stått et tag utan att jag har testat vidare, så idag så tänkte jag om det var fel på kabeln? Så jag bytte den å till min förvåning så funkade internet ett tag! Sen var det typ 20 uppdateringar som kom upp som den istallerade (windows uppdateringar) Men sen när allt var installerat så blev det samma fel igen!!! Internet fungerar inte!
Jag gjorde en systemåterställning, men det vill inte fungera än då...
Har formatterat om hela datorn för nån vecka sedan.
Nån som har haft samma fel lr leknande?
tack på förhand!
December 16, 2003
Stäng ner internetexplorer-fönstet och startat
ett nytt antar jag att du har?
Skumt, men när IE tappar kontakten med nätet
så....
Har "nätverksfönsteret" - ja, vad säger den?
Har du kört felsökningen? Provat nån annan browser
eller har du ex.v en Steam-klient.
Får den kontakt, eller är allt dött?
January 9, 2008
Allt är dött 🙁 När man går in på internet explorer så står det bara "söker" där nere till vänster, sen kommer det upp sidan kunde inte hittas lr vad det nu står...
Sjukaste var ju att den hoppade igång idag, sen när den installerade windows uppdateringarna så slutade de fungera 🙁
January 9, 2008
March 14, 2001
nniikkllaass1988 wrote: Fast internet fungerar på alla andra datorer hemma =/
Och det säger du nu? Fungerar det på alla andra datorer kan man ju utesluta en massa saker, så som att BBB skulle ha nog att göra med saken.
Du har ingen brandvägg som krånglar?
Inte glapp i kabel? Prova med en annan.
Starta om router/modem.
January 9, 2008
jag har startat om modemet, dragit kablar på olika sett för att få det att fungera.
Men när jag snackade men killen på bbb så såg han ju att en dator var blockerad pga av att den skicka spam. Men den skulle hoppa igång efter 1 timme sa han.
Men jag drog via routern ist, då var blockeringen inte inblandad.
Men nåt lurt är det =/ alla lampor lyser som det ska vara.
hmm..
January 9, 2008
verkar som den blir stopp nån stans!
Kopplade bort routern å körde bara på bbbs modem, körde kabel från modem till den stationära datan fungerade! men när jag kopplar in routern så går det inte att köra via kabel, bara trådlöst?
Står att det inte blir nån adsl signal när jag kör via kabel.
Har testat att koppla på lite olika sett men kan inte få det att funka alla 3 sammtidigt, hur ska jag koppla? Kommer inte häller in på Netgears routerinlog =/
tacksam för svar!
1 Guest(s)