March 31, 2010
Varför!??! Jag har telia adsl 8 mbit. Ett Zyxel modem och D-link trådlös router. Ungefär var 5e minut så slocknar lampan på modemet. Sen börjar det blinka, sen då den lyser så funkar internet.. det funkar ett tag, ibland upp till flera timmar. Men ibland så illa som varannan minut. Grymt irriterande då man håller på med grejer på internet.
Det känns ju som att modemet tappar "mottagning" med linan? då lampan slocknar. Den blinkar och funderar i ca 20 sekunder innan det börjar funka igen.Tror ni ett nytt modem fixar detta eller kan det vara nått virus i min dator? Fick nyss ett brev i brevlådan om att jag skickar ut automatiska meddelanden via hotmailen till mina kontakter. Typ reklam-mail. Kan det vara nått i min dator som spökar? :S Men internet avbryts ju för alla som är i nätverket så jag har svårt att tro det.
Medans jag skrev detta har internet avbrutits 3 gånger. 😛 Skulle vara snällt om någon har varit med om samma sak eller vet vad som ska göras! Tack!
March 31, 2010
det har funkat till å från.. i 1 års tid.. men blivit värre nu sist veckorna.. förut så kunde man ha internet 1 vecka i sträck.. sen en liten period med dessa "avbrytningar".. Har inte bytt router nå nyligt.. bytte dock till zyxel modemet då vi böt från glocalnet. Hade då en dlink router som gjorde samma sak.. det avbröts hela tiden.. vi har ringt bolagen men dom säger det är inget fel på linan.. man kanske borde höra igen?
January 19, 2003
Ifall DSL-lampan på modemet slocknar så brukar det vara fel på linan, då modemet tappar koppling mot telefonstationen. Men det kan även vara så att modemet börjar bli kasst. Om du har möjlighet så skulle jag provat med att låna ett DSL-modem och se ifall det också tappar anslutningen. Ifall det är ALLA lampor på modemet som slocknar skulle jag definitivt tro att det är modemet som pajjat.
//Jimmy före detta ADSL-support
1 Guest(s)