February 21, 2004
Hej! Bytte för några månader sen både ISP och dator. Efter det har det uppstått problem. Problemen yttrar sig som så att internet helt enkelt ger upp efter någon timme och det går inte att koppla upp igen. Jag måste starta om datorn för att det ska gå att koppla upp sig igen. När jag försöker koppla upp och det inte går står det något i stil med "Kopplar till WAN Miniport (PPOEE)" kommer inte riktigt ihåg om jag ska vara ärlig.
Har ringt ISP supporten och har vi trixat lite med inställningar i modemet och hur man kopplar upp sig. Ett tag körde jag routed connection(alltså alltid uppkopplad) men det fungerade lika illa det. Ibland har jag kunnat inaktivera nätverkskortet och när jag aktiverat så har jag om jag i precis rätt stund ringt upp så kanske det kopplat upp sig igen.
Det är det enda jag har att gå på tyvärr.
Är helt nollställd vad gäller nätverk osv så jag vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja.
Dator i sign + Glocalnet upp till 24mbit.
Speedtouch 510v5 modem
Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 integrerat nätverkskort.
EDIT: seanste drivrutinerna är installerat.
Vore ytterst tacksam för hjälp eftersom jag inte kommer någonvart med supporten på Glocalnet. Vilka tips som helst uppskattas då jag själv inte vet mkt alls om detta...
MVH Joppe
1 Guest(s)