internet med Net1 går segt|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
internet med Net1 går segt
tottedaman
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 107
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 8, 2011 - 6:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej!

Hemma hos mig har vi i ungefär 3månader använt Net1s trådlösa modem D-35 och det har fungerat bra utan riktantenn ett tag har cirka 1mbit/s i download och jag var nöjd ett tag i alla fall. Men när vi köpte till en riktantenn och satt upp på taket för att vi skulle få bättre hastighet så gick det bra i en vecka ungefär sedan var jag nere på 0,25-0,60mbit/s i nerladdning. Det jar tycker är skumt är att Axess Manager visar full motagning (-86dBm) och signaltypen är 1xEvDO och jag kör direkt med kabel till modemet. Antennen är riktad åt det håll som jag får starkast motagning fast jag har ju inte stått på taket med kompass och räknat ut den exakta rikning som står på Net1s hemsida.
Jag är ställd, Jag tycker inte att det går att göra så mycket mer.
Är det någon som har en förklaring till varför det blir så här.

TN

tottedaman
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 107
1263408
March 17, 2011 - 1:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan det här ha något med att Net1s nät har bygds ut och att mitt modems firmware inte stödjer dom nya hastigheterna kan det hjälpa att installera den senaste firmwaren. Och finns det någon som vet något om net1 eller är det bara jag?

TN

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
1263415
March 17, 2011 - 6:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Mobilt bredband är lite labilt och hastigheten beror en hel del på vad för yttrefaktorer som finns. Användare per mast, väder och avstånd.
Att du plötsligt får sämre är svårt att säga vad det beror på. Men kolla upp om det finns nyare fw på deras hemsida.
Eller kontakta supporten gällande eventuella ändringar i msatsystemet där du bor.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 587
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL