October 23, 2006
Har lite strul med min internetanslutning när jag startar datorn (oftast). Enligt datorn är anslutningen "skadad" och jag måste därför reparera den vilket inte går att göra förrän efter 2-3 minuter (annars lyckas den inte). Med en annan dator händer samma sak men då bara väldigt kort stund (10-20sek) och istället för skadad anslutning står det istället att det inte finns någon anslutning alls.
Jag har 100/10 med BBB och har därför deras utrustning. Jag har testat att byta till ett gammalt "modem" (eftersom jag också har telefon) men då gick det inte att reparera anslutningen alls. Någon som har några gissningar på var felen kan vara? Jag har uppdaterat till senaste drivisar i nätverkskortet.
En annan sak som förmodlingen inte är relaterad är att jag inte kan ladda ner saker i Firefox/IE. Efter ett par MB stannar nedladdningen och enda sättet man kan få ner resten är att starta om (ibland flera gånger). Detta känns dock som ett mjukvarufel/OS som inte är relaterat, eller?
November 25, 2006
Hej! efter bbb körde med sina egna knass 10/100 funkar inte med nätverkskort med chipet Realtek.Den visste inte hur den skulle stanna i autonegotiation 100/100 eller 10/10 för det finns ingen läge som heter 10/100. När man valde 10/10 så var det stabilt.p Jag hjälpte min kompis detta tekniker var hemma hos honom och allt.Dom försökter lurar min kompis att det var hans dator som det var fel på.Vi testade 5st olika datorer och nätverkskort med chipen Realtek detta är den vanligt nätverkkort. Efter 4 försök testade med en marvell chip baserade nätverkkort så funkade det perfekt.
BBB ville att vi skulle betalla 1500kr för en jälva tekniker som inte visste ett skit. Efter många dagar ringade till bbb fick jag tag i en kunnig kille i supporten som visste vad jag pratade om.
1 Guest(s)