May 14, 2003
Måste bara skriva av mig : P
Jag har 2 olika 3 g telenor och telia.
Mitt problem började efter en månad med telenor lagom när ångerrätten går ut så blev internet extremt långsamt med telenor och därav ville jag säga upp det då internet ibland kan vara nere upp till 2-3 dagar i sträck vanligast är att internet inte fungerar mellan 17-20:00 ca vilket antagligen beror på at belastningen är som störst vid den tiden samt att man får problem med mobiltelefonen dvs telefonerna kan kopplas ned medans du pratar med någon. Efter att ha klagat på att den service som utlovas inte fungerar (flertal samtal samt uppkompling med telia modemet för att nå telenors kundtjänst dvs deras chat support) så är telenor uppsagt men jag får forfarande betala för något som inte fungerar. Så även om sitter med ett modem som jag inte har stor nytta har jag iallfall fått skriva av mig : P
Undrar någon om jag använder samma saker till dom olika operatörerna så är enda skillnaden simkorten och usb modemen. Med ena fungerar det alltid med det andra fungerar det ibland ^^ Även testad på flera olika datorer. Bytt simkort olika telefoner osv : P
Kan inte säga om det bara är på min ort men jag bor 200 m från telemasten har fri sikt 70 % signalstyrka.
Nu känns det iallafall bättre att ha fått skriva av sig : P
May 14, 2003
Idag upptäckte jag en till rolig sak med mitt internet.
Jag hade i mitt teliamodem plus simkortet från telia. Dvs inget från telenor var inkopplat. Det roliga var att jag kan logga in på telenor masten bara jag skriver in min kod så teoretisk så verkar det som vem som helt kan logga in på masten bara man har ett modem och en kod. Har påtalat detta men telenor var inte intresserade av det. Tyvärr har jag ingen annan kod att testa med, men teoretiskt så verkar det som jag ska kunna surfa på någons annans konto vilket eller använda telenors mast som man vill. Iallafall så skulle det förklara att våran mast är så överbelastad då den är "öppen".
Skulle vara kul om någon mer kunde testa att logga in på telenormasten med ett teliamodem och verifiera eller om det bara är en bugg jag har råkat ut för.
Dvs du måste ha ett teliamodem plus simkort dvs allt ska vara från telia. Sen skriver du in internet.telenor.se samt din pinkod som du har från telenor.
Testa om du kan koppla upp dig då.
/n0pax
1 Guest(s)