November 8, 2002
jag kan inte surfa i de vanliga läget då står det att den inte hittar sidan men i Felsäkert läge med nätverk kan jag det.
Min uppkoppling är 10mbit och jag går via en router och jag har en dator till och på den fungerar internet.
och det står samma värde i status menyn för nätverket i båda lägena
samma ip och dns osv.
+
hur gör jag för att komma åt den andra datorn i nätverket. Den kräver lösenord och användarnamn
January 6, 2004
kolla så du inte har Windows XP inbyggda brandvägg aktiverad , den kan ställa till det.
Kan du berätta mer om hur/när det slutade funka ?
Tex när började du märka av problemet, funkade det innan , har du installerat något nytt sen detta problem. Byt någon Dator komponent ?
March 13, 2004
Xor wrote: jag kan inte surfa i de vanliga läget då står det att den inte hittar sidan men i Felsäkert läge med nätverk kan jag det.
Min uppkoppling är 10mbit och jag går via en router och jag har en dator till och på den fungerar internet.
och det står samma värde i status menyn för nätverket i båda lägena
samma ip och dns osv.
+
hur gör jag för att komma åt den andra datorn i nätverket. Den kräver lösenord och användarnamn
de måste väl vara problemet kan ja tro, ip:na ska ju va unika för varje dator, testa att få ett nytt ip, starta om modem o router,
gå även in i kör, skriv cmd sedan ipconfig /release, sedan ipconfig /renew,
värt ett försök
2 Guest(s)