June 21, 2004
enkelt svar, problemet ligger mellan comhem och d-link
Jag har samma upplägg som du kör 8mb comhem och en d-link router dock 624 modellen.
Efter timmar i samtal med bägge parter har kontentan blivit att det ligger på d-link att ordna en firmware som är kompatibel med comhem samt i vissa fall telia.
De har sagt att de jobbar på det men att efterfrågan inte är så stor vilket enligt mig verkar vara bullshit, jag hade samma problem med en 3 com router innan och dom löste det med en firmware direkt.
På giganten har man beslutat sig för att sluta sälja d-link routrar just därför att de får så mycket klagomål från missnöjda spelare så vi får hoppas den påtryckningen funkar bättre än min..
MVH Millh
March 27, 2003
Oktay wrote: Testade nu att köra utan switch och det fungerar nu utan problem.. kan det vara så att det var switchens fel?
Isåfall kan man byta ut den mot en ny? Den är ju inte ens ett år gammal köpt frå komplett
Jag är dåligt insatt i hur en switch fungerar och hur det funkar med bredband. Dock vet jag att stormaz skrivit lite om kombinationen switch och bredband i Nätverks FAQn... Läs där kanske...
July 18, 2003
jag hann läsa "Ibland stängs internet med olika mellanrum som 15 min.." innan jag förstog att det var en dlink-router vi pratade om. Problemet med dom är att dom varken pallar många anslutningar eller höga hastigheter utan att stänga av sig(enligt mig). Prova att ställa ner MTU:n så kan dom funka, även om hastigheten sänks..
November 26, 2004
Ibland blir man lite förundrar över en del inlägg typ Hatar Dlink!
Alla dessa delar avsedda för hemmet, dvs låg inköpskostnad, kan man inte förvänta sig samma kvalitet som ex hos en Cisco router, men att hela tiden se alla fel relaterade till Dlink, är nog att göra det lite väl enkelt för sig.
Nu är jag ingen förespråkare för varken det ena eller andra, har själv en Dlink 714P+, den har varit igång i ett år nu å vad gäller routingen så har den fungerat klanderfritt, aldrig strulat, att det trådlösa inte håller måttet det tar jag med ro...vill jag ha bra trådlöst då väljer jag en Cisco, fast då är kostnaden betydligt högre...
714P+ har kanske den fördelen att den är lite större till formatet, å det hela kan bero på att det alstras för mycket värme, det är det problemet jag sett på en del andra....
Prova med en isklamp på routern det kanske fixar problemet, å då kan man relatera problemet till just värmeutvecklingen
/Bosse
November 30, 2004
Tjena, jag har liknande problem som tidigare nämts på den hät tråden.. Har en D-link DI-624 ..Som bryter internet uppkopplingen..När jag kör internet direkt in i datan funker det helt hundra, men när jag kör mitt telia 8000 via routern kopplar det ifrån och man loggas tillexempel ut från msn titt som tätt..ingen som har någon lösning på detta problem för det är väldigt störande kan jag lova.
Tack på förhand.
May 19, 2003
sarlov wrote: Tjena, jag har liknande problem som tidigare nämts på den hät tråden.. Har en D-link DI-624 ..Som bryter internet uppkopplingen..När jag kör internet direkt in i datan funker det helt hundra, men när jag kör mitt telia 8000 via routern kopplar det ifrån och man loggas tillexempel ut från msn titt som tätt..ingen som har någon lösning på detta problem för det är väldigt störande kan jag lova.
Tack på förhand.
Vet inte om du sett mina tidigare trådar om samma problem, men jag har inte hittat något direkt lösning på det hela. Det är så att man får ett Ip av Telia, som man får ha i 1200sek (20min), sen ska man få ett nytt. Under den "uppdatering" av IP, så klarar inte många D-Link routrar av att hålla kvar uppkopplingen, så det bryts i ca 2 sekunder.
Har haft detta problem på 2 routrar, ganska störande. Men enligt mina erfarenheter så efter några veckors svärarande, pillande och sånt så verkar det som om routern "ger sig". Att den accepterar att man är förbannad och kommer senare klara av att byta Ip utan avbrott.
1 Guest(s)