April 27, 2009
Det står fortfarande att jag är ansluten när jag kikar på min internetstatus. Den ger inga indikationer på att det ska finnas något strul i min anslutning, och det gör inte heller min stationära dator som står här brevid. Men jag kommer inte ut på någon internetsida med min Laptop. Har bredband från
com-Hem men tror inte det spelar så stor roll..
Vad är det som strular för mig? jag är ansluten men kan inte använda mitt internet..
Tacksam för svar!
April 27, 2009
M-Speed wrote: Kolla så du inte av misstag har stoppat IE/FF (eller vad du nu använder) i brandväggen.
Jag använder bara windows brandväggen och där finns både IE / FF tillagt,men jag själv använder mig av FF.
Jag har öppnat min DNS nu genom en guide på http://www.opendns.com vet du något om det?
kacktjarn wrote: Tar du emot och skickar paket?
jag både skickar och tar emot, men kan fortfarande inte surfa.. känns som det blockerar min åtkomst men ändå finns det tillagt i Brandväggen
March 23, 2003
Jag anser att om man tar det lite lugnt och tänker innan man klickar så behöver man varken antivirus eller brandvägg.
När det gäller ditt problem, du har inte installerat någon typ VPN-tjänst eller så på senast? Testa att låta windows "felsöka" din uppkoppling eller testa att bara inaktivera>aktivera...
May 29, 2006
Templar- wrote: Jag anser att om man tar det lite lugnt och tänker innan man klickar så behöver man varken antivirus eller brandvägg.
När det gäller ditt problem, du har inte installerat någon typ VPN-tjänst eller så på senast? Testa att låta windows "felsöka" din uppkoppling eller testa att bara inaktivera>aktivera...
Precis, jag har 8 datorer som går för det mesta och ingen av dessa har brandvägg eller antivirus och fungerar utan bekymmer och jag har kört så i ca 2 år.
1 Guest(s)