August 18, 2003
att man inte kan det är lite sanning med modifikation... eftersom man kan starta ett telefonabonemang, sen skaffa ADSL, sen avsluta telefonbonemanget o fortfarande ha ADSL... så om leverantören (telia) säger att du måste ha hemtele för o få ADSL så är det inte för att du MÅSTE, utan för att dom säger det....
January 22, 2002
Zym wrote: att man inte kan det är lite sanning med modifikation... eftersom man kan starta ett telefonabonemang, sen skaffa ADSL, sen avsluta telefonbonemanget o fortfarande ha ADSL... så om leverantören (telia) säger att du måste ha hemtele för o få ADSL så är det inte för att du MÅSTE, utan för att dom säger det....
Låter konstigt... Du måste ju fortfarande ha signal från telefonstationen in till lägenheten vilket du ju torligtvis inte kommer ha m dom kopplar ur abonemanget...
December 15, 2002
De går utmärkt att ha xDSL utan telefon rent tekniskt. Vanlig telefoni ligger inte på samma frekvens, och är inte heller kopplat till någon DSLAM. Man utnyttjar koppartråden för att binda samman accessekund till nätet. Den kopplingen finns kvar oavsett om du har ett telefonabbonnemang eller inte.
Länk för de med intresse:
September 17, 2001
ManicBlue wrote: De går utmärkt att ha xDSL utan telefon rent tekniskt. Vanlig telefoni ligger inte på samma frekvens, och är inte heller kopplat till någon DSLAM. Man utnyttjar koppartråden för att binda samman accessekund till nätet. Den kopplingen finns kvar oavsett om du har ett telefonabbonnemang eller inte.
intressant faktiskt.
October 20, 2003
ManicBlue wrote: De går utmärkt att ha xDSL utan telefon rent tekniskt. Vanlig telefoni ligger inte på samma frekvens, och är inte heller kopplat till någon DSLAM. Man utnyttjar koppartråden för att binda samman accessekund till nätet. Den kopplingen finns kvar oavsett om du har ett telefonabbonnemang eller inte.
xDSL = bostream? mbit? och hur beställer jag det här då?
December 15, 2002
Lett1 wrote:
xDSL = bostream? mbit? och hur beställer jag det här då?
Du kan inte få en någon xDSL-uppkoppling utan telefonabbonnemang. Detta trots att de rent tekniskt är möjligt. Kanske PTS kommer tvinga Telia att erbjuda sådant i framtiden. De enda man kan ha utan telefon är om de finns Comhem eller LAN/Radio LAN i huset. Alternativt Sattelit (dåligt alternativ).
Om du undrar kring hastighet på xDSL, så är nog inte gränsen nådd ännu. De som är värst idag erbjuder väl VDSL 10Mbit ifall jag inte minns fel.
December 15, 2002
BarateaU wrote: De funkar fint med BBB VDSL utan lur välla? Så kan man ta ip-telefon abonemang som inte är über dyrt.
Man ska inte behöva ha vanlig telefon för att få modemet att funka samtidigt som man har typ ip telefon.
Tror faktiskt inte BBB har någon egen deal vad beträffande Skanovas kopparaccess, men jag har bollat just den här frågan vidare för att få mina misstankar bekräftade.
1 Guest(s)