June 8, 2004
såhär är det; det slutade att fungera för en vecka sedan. först när jag märkte det så gjorde jag en systemåterställning och sen fungerade det galant, i en timme, sen var det samma problem igen. och när jag körde systemåterställningen igen fungerade det inte den andra gången...
om man tar upp statusen för nätverksanslutningen till det kort jag använder (har två nätverkskort men ett är inaktiverat för att dom inte fungerar tillsammans) så både tas och skickas paket till det, men inte lika mycket som när det fungerade som internetanslutning...
nu sitter jag på en gammal dator som jag kopplat anslutningen till istället för den nya, och det fungerar... jag har även kopplat ihop dom båda datorerna till ett nätverk och man kunde skicka filer och gå egenom dom båda datorerna då... så det är inget fel på varken anslutningen eller nätverkskortet....
plz help a desperat man!!!
jag har BoStream om ni behöver veta det
February 8, 2004
Jag fattar inte varför du ska ha två st nätverkskort när du ändå bara använder ett... Också brukar en formatering lösa sådana saker, systemåterställningar kan vara lite buggiga så tesat att ta ur de som inte funkar eller om du bara använder pci-kortet så inaktivera de inbyggda nätverkskortet i bios
June 8, 2004
sticksåg wrote: Jag fattar inte varför du ska ha två st nätverkskort när du ändå bara använder ett... Också brukar en formatering lösa sådana saker, systemåterställningar kan vara lite buggiga så tesat att ta ur de som inte funkar eller om du bara använder pci-kortet så inaktivera de inbyggda nätverkskortet i bios
jag använde det andra till att dela ut min anslutning till en annan dator, har ingen router nämligen...
formatering blir det inget av... en MASSA viktiga prylar på datorn som ja inte kan ta bort.... annars skulle jag gjort d för länge sedan
November 26, 2002
SluGGo wrote: [quote=John_lz]Har du skyddat dig mot Sasser-viruset? Det låter som en möjlig källa till ditt problem.
nej det har jag inte... hur gör man det???
EDIT: jag hittade ett fixx... se om det var "rätt fel" bara
EDIT2: det var tyvärr "fel fel" 🙁
Ditt fix, var det följande:
1: Logga in i felsäkert läge
2: Kör sasser removal-tool
3: Installera Microsofts uppdatering (835732 tror jag, minns inte helst säkert om det är rätt nummer...)
4: Verifiera med sasser removal tool.
5: INSTALLERA BRANDVÄGG
6: Boota om.
June 8, 2004
John_lz wrote: [quote=SluGGo][quote=John_lz]Har du skyddat dig mot Sasser-viruset? Det låter som en möjlig källa till ditt problem.
nej det har jag inte... hur gör man det???
EDIT: jag hittade ett fixx... se om det var "rätt fel" bara
EDIT2: det var tyvärr "fel fel" 🙁
Ditt fix, var det följande:
1: Logga in i felsäkert läge
2: Kör sasser removal-tool
3: Installera Microsofts uppdatering (835732 tror jag, minns inte helst säkert om det är rätt nummer...)
4: Verifiera med sasser removal tool.
5: INSTALLERA BRANDVÄGG
6: Boota om.
jag körde removal-tool i vanligt läge... men det hittades inget virus. måste det vara i felsäkert?
1 Guest(s)