Internetproblem ..|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Internetproblem ..
Garonja
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 100
Member Since:
November 14, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 14, 2005 - 1:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej .

Det är så att jag har Glocalnet 8/1 .. Men jag tankar aldrig mer än 100 kbs .. Jag kan inte ens tanka på Bitcomet, den ansluter hela tiden men det händer aldrig fast den har seeds . På Dc++ så tankar jag max i ca 5kbs, och sen kan jag inte söka ifall jag inte tar på passive fast jag inte har router, jag har bara vanligt modem .. Fast jag har kört Tptest och då kommer den upp i normala hasitgheter. Så nån som vet vad det kan röra sig om ? Jag har Win Xp med SP2, Windows brandväggen är på, jag har även testat att stänga av den men det funkar inte, för övrigt har jag bara F-Secure ..

Mvh Garonja -

Enter Matrix
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 131
Member Since:
May 24, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
890100
May 14, 2005 - 5:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm ..är det inte warez?

Garonja
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 100
Member Since:
November 14, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
890188
May 14, 2005 - 7:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Enter Matrix wrote: Hmm ..är det inte warez?

Warez ?

Formaterade om datorn, det funkar klockernt nu att tanka på Dc++. men på Bitcomet kommer jag max upp i 5, vetifan varför, men alla som jag känner som har ADSL har samma problem, när dom tankar via Bitcomet så går det max i 50, fast alla har typ 8/1 eller 24/1 .. Fast dom som jag känner som har Kablebredband, dom får ut max av sin uppkoppling ..

Mathias_2
Member
Medlem
Forum Posts: 4544
Member Since:
June 30, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
890198
May 14, 2005 - 7:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Garonja wrote: [quote=Enter Matrix]Hmm ..är det inte warez?

Warez ?

Formaterade om datorn, det funkar klockernt nu att tanka på Dc++. men på Bitcomet kommer jag max upp i 5, vetifan varför, men alla som jag känner som har ADSL har samma problem, när dom tankar via Bitcomet så går det max i 50, fast alla har typ 8/1 eller 24/1 .. Fast dom som jag känner som har Kablebredband, dom får ut max av sin uppkoppling ..

För att få bittorrent att fungera bra så behöver du hög upload. Dessutom så sänks din download när du uploadar med adsl.

Garonja
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 100
Member Since:
November 14, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
890373
May 14, 2005 - 10:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Mathias wrote: [quote=Garonja][quote=Enter Matrix]Hmm ..är det inte warez?

Warez ?

Formaterade om datorn, det funkar klockernt nu att tanka på Dc++. men på Bitcomet kommer jag max upp i 5, vetifan varför, men alla som jag känner som har ADSL har samma problem, när dom tankar via Bitcomet så går det max i 50, fast alla har typ 8/1 eller 24/1 .. Fast dom som jag känner som har Kablebredband, dom får ut max av sin uppkoppling ..

För att få bittorrent att fungera bra så behöver du hög upload. Dessutom så sänks din download när du uploadar med adsl.

Ja men det gör det väl med Kabel också ? Och även fast det finns 1000 seeds, varför kommer man bara upp i max upp i 50 fast det är 0 i uppload ?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 48
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL