February 19, 2008
hej,
När jag har haft på datorn ett tag, och tex sitter och spelar wow, är innne på msn, lyssnar på musik från spotify osv, så ska jag bara besöka någon hemsida, men det funkar inte.
Mitt problem är alltså att allt annat som använder internet fungerar men inte firefox/explorer.
Jag brukar starta explorer när detta inträffar och använda deras "repair" knapp. Då tar det nån minut så är internet tillbaka, men då blir ja dissconected från wow och oftast msn, sedan fungerar allt som det ska igen, tills någon timme senare då samma sak händer...
Jag använder xp pro sp3, och mozilla firefox 3.5.2, och detta händer inte på någon annan dator i nätverket.
Är välidigt trött på dethär och hoppas att någon kan hjälpa mig:)
April 10, 2008
ante17__ wrote: hej,
När jag har haft på datorn ett tag, och tex sitter och spelar wow, är innne på msn, lyssnar på musik från spotify osv, så ska jag bara besöka någon hemsida, men det funkar inte.
Mitt problem är alltså att allt annat som använder internet fungerar men inte firefox/explorer.
Jag brukar starta explorer när detta inträffar och använda deras "repair" knapp. Då tar det nån minut så är internet tillbaka, men då blir ja dissconected från wow och oftast msn, sedan fungerar allt som det ska igen, tills någon timme senare då samma sak händer...
Jag använder xp pro sp3, och mozilla firefox 3.5.2, och detta händer inte på någon annan dator i nätverket.
Är välidigt trött på dethär och hoppas att någon kan hjälpa mig:)
Nu skjuter jag lite från höften här då jag egentligen inte kan ett skit om sånt här. Dessutom var det ju rätt längesen som tråden skapades så frågeställaren kanske redan fått hjälp/fixat problemet men..
Någon annan kanske har liknande problem så skadar väl knappast att kladda ner det lilla jag har att komma med. 🙂
Vilket, om något, antivirusprogram kör/körde du med?
Har haft ett liknande problem (där allt utom just webläsarna fungerade & där det var antivirusprogrammet som knasade av någon anledning - hade då Panda Internet Security 2008) men detta verkar ha försvunnit sen jag uppgraderade till Panda Global Protection 2010.
Har bara haft det i cirka 10 dagar än så länge men hittills har jag sluppit problemet som förut visade sig nästan dagligen.
Gänget på Panda har trots mina "femtielva" kontakter med support inte kunnat förklara problemet trots åtskilliga försök att klura ut det samt att problemet varit detsamma på både min nuvarande dator (den som specificeras här) samt min gamla burk).
Men nu verkar det som sagt ha försvunnit tack & lov. Grymt irriterande när allt bara dör & man måste hålla på starta om antivirusprogrammet & allt annat som muppar sig.
Hjälper det inte dig så kanske det hjälper någon annan iallafall. ^^
1 Guest(s)