July 16, 2004
Tja tja , vet ej om det finns en tråd med deta ämnet men drar upp en endå 🙂
Nu är det så att jag vill ha delat internet på 2 datorer.
Dator 1
Den har tillgång till internet. Den har XP pro och den har 2 nätverkskort och har inställt på internetutdelning till dator 2
Dator 2
Den har inte tillgång till internet men den är kopplad till dator 1 . Dom hittar varandra på nätverket men ja kommer inte ut på internet på Dator 2
Kan inte mycke om internet och hur man ska ha inställningar så skulle vara grymt tacksam om man fick hjälp!
June 30, 2001
När du valde att dela ut internet på dator #1 så borde nätverkskort #2 fått ip-adressen 192.168.0.1. Titta efter så att det stämmer.
Jag är inte säker på om dator #2 automatiskt får IP, men det har åtminstone aldrig fungerat för mig. Bättre att ställa in själv. Sätt följande inställningar i dator #2:
IP: 192.168.0.2
Nätmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1
DNS: 192.168.0.1
July 16, 2004
Jag har skrivit in allt som ska vara , när jag satte på dela ut internet fick dator #2 ip 192.168.0.2
Sen skrev jag in allt som stog dära men det funkar inte endå..
jag har comhem och jag har ringt till dom och dom säger inte hur man ska göra med han som ajg snackade med sa iaf att det ska funka för han hade så hemma =S
Förstår inte varför han inte kunde hjälpa mig men så sa han iaf...
June 18, 2004
Har man BBB är det väldigt simpelt för man behöver inte ändra någon inställningar själv i XP eller 2k. Mycket trevligt!
Miiicke kan vara att han inte får berätta exakt hur man gör heller. Kommer ihåg när en kompis ringe till Bostream och frågade hur man gjorde (enligt det sättet du försöker med). De fick inte svara på den frågan eller förklara någonting. Tycker det låter konstigt, men det kan ju vara något liknande med ComHem.
1 Guest(s)