August 13, 2001
mayflyboy wrote: Tja igen och som utlovat ska jag nu skriva lite vad jag hade tänkt mig då ni får också gärna komma med ideer och skriva de här men här kommer lite av mina då som är som ett vanligt lan:
Först tänkte jag skriva hur jag hade tänkt mig med el och allt sånt:
EL- Tänkte kolla med el 3 på katedral om dom kan hjälpa oss med de.
Lokal - Gympasalen på katedralskolan får låna den gratis hoppas jag
Switchar och liknande - Kolla med dataföretag i närheten om dom kan sponsra eller ge oss rabatt på de.
Bord&stolar - De fixar vi lätt inte de största problemet.
Priser - Pengar som vi får in på inträde
Kiosk - Kolla med affärerna i närheten om de vill sponsra
Kabel - Lånar skolans kanske inte världens snabbaste men de får duga
Servrar - de problemet är ej än jag har isf en gammal datorstackare men vete f*n får se
Vad finns de mer? nä de har tatt stopp ni får la skriva om de är nåt jag glömt.Nu då vad ska alla göra och så?
Jo jag hade tänkt så här att man delas upp i en grupp på 3-4 (kanske mer) pers som kanske är bra på nätverk och så vidare ni fattar.
De får ta hand om de dom är bra på sammanfattat.Sen innan där ska vi ju ha ett möte så fort jag pratat lite mer med alla via icq eller annat.
ja vi får se
MVH
Jocke
Låter fint.. Det med nätverket.. Det finns juh "föreningar" som hyr ut sin utrustning. som har ganska bra utrustning.. jag vet en förening.. jag har pratat med dom förut. Dom kan fixa switchat nätverk till över 150 pers.. som vi kan hyra för en inte alltför stor penning! =).
Sen det med Servrar så vet jag folk som har det.. och inte så svårt å fixa heller..
Lite info från mig bara! =). vi får la höras på ICQ eller nått?
2 Guest(s)