IP-telefoni + Comhem hur?|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
IP-telefoni + Comhem hur?
Avatar
boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
Member Since:
June 20, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 18, 2004 - 1:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Comhem har ju som de flesta vet inloggning, och man blir utkastad om datorn står avslagen.

Någon som har en lösning på det problemet som inte innebär att ha datorn på dygnet runt?

Izomatic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 757
Member Since:
August 5, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
671275
July 18, 2004 - 1:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Connection keeper kanske... Min dator va online i 25 dagar, sen loggades den ut...

oxiswoofer
Member
Medlem
Forum Posts: 2101
Member Since:
April 1, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
671297
July 18, 2004 - 1:44 pm
sp_Permalink sp_Print

med connection keeper så måste juh datorn vara på?

vette fan, jag har haft samma anslutning i ett år nu nästan...inte loggat in en enda gång=)

Avatar
boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
Member Since:
June 20, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
671305
July 18, 2004 - 1:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Har testat.
Är datorn avstängd över natten så är man utloggad på morgonen.

Spearhawk
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 34
Member Since:
February 25, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
671354
July 18, 2004 - 3:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Det fins routrar som kan logga up åt dig. När jag tittade på tele2s lösning rekomenderade de en router som skulle klara att hålla telia's uppkopling igång. Jag skrev och frågade försäljaren om den också klarade comhem och det skulle den (det är ju i princip samma sak).
ZyXEL Prestige 334 tror jag den hette.

Avatar
boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
Member Since:
June 20, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
671421
July 18, 2004 - 4:38 pm
sp_Permalink sp_Print

hmmm.
Har också mailat till Zyxel, och fick svaret att Prestige inte klarade av att logga in på Comhem utan enbart Telia.

Frågan är vem man ska tro på?

Avatar
Decibel
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 73
Member Since:
October 20, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
671994
July 19, 2004 - 12:49 am
sp_Permalink sp_Print

Du blir utkastad om datorn står avslagen, däremot så "reggar" sig din ip-telefon med jämna mellanrum, t.ex. var 60;e sekund (som jag har personligen) och på så sätt gör kopplingen aktiv.
Logga in med datorn och stäng av, när du nu har gjort det du ska. (logga inte ut)

Min morsa kör med comhem, och hon använder datorn väldigt sällan, däremot har min lillebror sin telefon via VoIP och den lösningen har ännu inte krånglat.

Avatar
boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
Member Since:
June 20, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
674375
July 21, 2004 - 3:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Decibel: Är detta något som gäller för alla IP-telefoni-lösningar alltså?
Vilken operatör kör du med?

superboss
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 84
Member Since:
August 20, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
674602
July 21, 2004 - 6:39 pm
sp_Permalink sp_Print

boogey wrote: Comhem har ju som de flesta vet inloggning, och man blir utkastad om datorn står avslagen.

Någon som har en lösning på det problemet som inte innebär att ha datorn på dygnet runt?

Dom områden som kommer erbjudas IP-telefoni först uppgraderas så att man inte behöver logga in. Detta har mig veterligen gjorts i Norrköping och Linköping än så länge. Fick brev i lådan häromdan från comhem:

"bla bla bla

Förändringen innebär också att du från och med nu inte behöver logga in varje gång du skall ut på nätet. När du startar ditt modem och din dator är du online. Du behöver endast använda de nya användaruppgifterna för uppkoppling om du flyttar till en annan stad. Då behöver du logga in första gången."

Finsktlejon
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 158
Member Since:
April 23, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
674635
July 21, 2004 - 7:08 pm
sp_Permalink sp_Print

finns ett annat program för dom me comhem.. hade de förut funkar skit bra. vart inte utloggad eller nåt.. http://iclogin.sourceforge.net/

Avatar
boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
Member Since:
June 20, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
676610
July 23, 2004 - 8:03 pm
sp_Permalink sp_Print

superboss wrote: [quote=boogey]Comhem har ju som de flesta vet inloggning, och man blir utkastad om datorn står avslagen.

Någon som har en lösning på det problemet som inte innebär att ha datorn på dygnet runt?

Dom områden som kommer erbjudas IP-telefoni först uppgraderas så att man inte behöver logga in. Detta har mig veterligen gjorts i Norrköping och Linköping än så länge. Fick brev i lådan häromdan från comhem:

"bla bla bla

Förändringen innebär också att du från och med nu inte behöver logga in varje gång du skall ut på nätet. När du startar ditt modem och din dator är du online. Du behöver endast använda de nya användaruppgifterna för uppkoppling om du flyttar till en annan stad. Då behöver du logga in första gången."

Saken är den att jag det tydligen inte ska komma hit till stan förrän 2006, och jag skulle vilja ha Tele2 under tiden.

FinsktLejon wrote: finns ett annat program för dom me comhem.. hade de förut funkar skit bra. vart inte utloggad eller nåt.. http://iclogin.sourceforge.net/

LF funkar utmärkt, men inget program kan lösa problemet med att uppkopplingen dör nattetid.
Måste hårdvara till för det, men jag vet inte vad som behövs, därav denna tråd.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 58
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL