February 25, 2003
Det fins routrar som kan logga up åt dig. När jag tittade på tele2s lösning rekomenderade de en router som skulle klara att hålla telia's uppkopling igång. Jag skrev och frågade försäljaren om den också klarade comhem och det skulle den (det är ju i princip samma sak).
ZyXEL Prestige 334 tror jag den hette.
October 20, 2002
Du blir utkastad om datorn står avslagen, däremot så "reggar" sig din ip-telefon med jämna mellanrum, t.ex. var 60;e sekund (som jag har personligen) och på så sätt gör kopplingen aktiv.
Logga in med datorn och stäng av, när du nu har gjort det du ska. (logga inte ut)
Min morsa kör med comhem, och hon använder datorn väldigt sällan, däremot har min lillebror sin telefon via VoIP och den lösningen har ännu inte krånglat.
August 20, 2002
boogey wrote: Comhem har ju som de flesta vet inloggning, och man blir utkastad om datorn står avslagen.
Någon som har en lösning på det problemet som inte innebär att ha datorn på dygnet runt?
Dom områden som kommer erbjudas IP-telefoni först uppgraderas så att man inte behöver logga in. Detta har mig veterligen gjorts i Norrköping och Linköping än så länge. Fick brev i lådan häromdan från comhem:
"bla bla bla
Förändringen innebär också att du från och med nu inte behöver logga in varje gång du skall ut på nätet. När du startar ditt modem och din dator är du online. Du behöver endast använda de nya användaruppgifterna för uppkoppling om du flyttar till en annan stad. Då behöver du logga in första gången."
April 23, 2004
finns ett annat program för dom me comhem.. hade de förut funkar skit bra. vart inte utloggad eller nåt.. http://iclogin.sourceforge.net/
June 20, 2002
superboss wrote: [quote=boogey]Comhem har ju som de flesta vet inloggning, och man blir utkastad om datorn står avslagen.
Någon som har en lösning på det problemet som inte innebär att ha datorn på dygnet runt?
Dom områden som kommer erbjudas IP-telefoni först uppgraderas så att man inte behöver logga in. Detta har mig veterligen gjorts i Norrköping och Linköping än så länge. Fick brev i lådan häromdan från comhem:
"bla bla bla
Förändringen innebär också att du från och med nu inte behöver logga in varje gång du skall ut på nätet. När du startar ditt modem och din dator är du online. Du behöver endast använda de nya användaruppgifterna för uppkoppling om du flyttar till en annan stad. Då behöver du logga in första gången."
Saken är den att jag det tydligen inte ska komma hit till stan förrän 2006, och jag skulle vilja ha Tele2 under tiden.
FinsktLejon wrote: finns ett annat program för dom me comhem.. hade de förut funkar skit bra. vart inte utloggad eller nåt.. http://iclogin.sourceforge.net/
LF funkar utmärkt, men inget program kan lösa problemet med att uppkopplingen dör nattetid.
Måste hårdvara till för det, men jag vet inte vad som behövs, därav denna tråd.
1 Guest(s)