August 31, 2003
För ett tag sedan så hände något väldigt märkligt med min delade internetuppkoppling. Har 3 datorer i nätverket, en på WinXP, två på Win98, samt en D-Link 604. WinXP datorn kunde plötsligt inte spela vissa spel, t.ex. CS, och jag kunde heller inte använda varken MSN Messenger, eller HLSW.
När jag öppnar HLSW för att kolla serverstatusen på de servrar jag brukar spela på så står det ett felmeddelande längst ner i form av:
"ERROR i CMySocket::SendTo: ipnummer... No connection could be made because the target machine actively refused."
När jag skall logga in på MSN Messenger får jag också ett felmeddelande i form av:
"We were unable to sign you in to .NET Messenger Service, possibly because of a problem with the service or with the Internet connection. Please make sure you are connected to the Internet."
Sitter som sagt på en router, och problemet har aldrig funnits på de andra datorerna i nätverket. Allting fungerar på dem, men på WinXP datorn så har det bara slutat fungera. Enligt MSN Messenger så är jag inte ansluten till Internet, så är det kanske nåt fel på Internetdelningen? Det kan ju inte vara fel på routern, eftersom det funkar på de andra datorerna.
Tacksam för svar!
/Jonathan
October 20, 2001
Dra ut strömmen ur routern och sätt in den igen efter ca: 10sec. Funkade hos mig och en kompis med samma prob å router
:: Det kan också vara att windows har fel hotfix installerade... Hade prob med MSN 6.0, sedan installerade jag alla updateringar jag hittade.. sen funkade det 😉
1 Guest(s)