September 16, 2002
Tjo!
Jag har ett problem.
På min stationära dator så tappar jag ständigt internet och så har det varit de senaste tre dagarna. Jag är online i några minuter, dvs. 1-20, sedan är jag offline i 1-10 and repeat.
Det är dock bara den datorn som har problemet, för just nu sitter jag med min laptop och där fungerar alltid internet, även då det är av för den stationära. Detsamma gäller min Playstation 3, den är också alltid online.
Båda datorer är kopplade till samma NetGearRouter med sladd medan PS3:an använder Wifi.
Jag kan inte komma på att jag gjort något i huvud taget med datorn runt det att problemen började, som t.ex. att installera något mystiskt.
Det enda jag kan tänka är att jag installerade Bioshock-demot och nya nVidia-drivers.
Jag provade först att bara avinstallera Bioshock utan resultat, så jag har även gjort en systemåterställning till en hel vecka sedan, dvs. långt innan problemen började men det hjälpte inte heller.
Är det någon som har någon aning om vad som kan vara fel och hur jag kan lösa det?
Tack på förhand.
September 16, 2002
Guufi wrote: Jag skulle börja med att testa med ett annat nätverkskort samt kabel förstås.
Sen kan det ju vara drivrutinsproblem eller att någon annan mjukvara ställer till det, typ virus/spyware.
Jag använder det integrerade nätverkskortet och har inget annat över att testa med.
Kabel kan jag dock prova att byta med laptopen.
Drivsrutinsproblem verkar lite mysko då inget har ändrats på evigheter.
Datorn står och kör en virusscan as we speak (jag är på högskolan nu), får kolla när jag kommer hem.
1 Guest(s)