Jag tappar ständigt internet på en av mina datorer.|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Jag tappar ständigt internet på en av mina datorer.
Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
Member Since:
September 16, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 30, 2007 - 5:14 am
sp_Permalink sp_Print

Tjo!

Jag har ett problem.
På min stationära dator så tappar jag ständigt internet och så har det varit de senaste tre dagarna. Jag är online i några minuter, dvs. 1-20, sedan är jag offline i 1-10 and repeat.

Det är dock bara den datorn som har problemet, för just nu sitter jag med min laptop och där fungerar alltid internet, även då det är av för den stationära. Detsamma gäller min Playstation 3, den är också alltid online.

Båda datorer är kopplade till samma NetGearRouter med sladd medan PS3:an använder Wifi.

Jag kan inte komma på att jag gjort något i huvud taget med datorn runt det att problemen började, som t.ex. att installera något mystiskt.
Det enda jag kan tänka är att jag installerade Bioshock-demot och nya nVidia-drivers.

Jag provade först att bara avinstallera Bioshock utan resultat, så jag har även gjort en systemåterställning till en hel vecka sedan, dvs. långt innan problemen började men det hjälpte inte heller.

Är det någon som har någon aning om vad som kan vara fel och hur jag kan lösa det?

Tack på förhand.

GuuFi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1914
Member Since:
January 20, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1153893
August 30, 2007 - 7:09 am
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle börja med att testa med ett annat nätverkskort samt kabel förstås.
Sen kan det ju vara drivrutinsproblem eller att någon annan mjukvara ställer till det, typ virus/spyware.

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
Member Since:
September 16, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1153907
August 30, 2007 - 8:20 am
sp_Permalink sp_Print

Guufi wrote: Jag skulle börja med att testa med ett annat nätverkskort samt kabel förstås.
Sen kan det ju vara drivrutinsproblem eller att någon annan mjukvara ställer till det, typ virus/spyware.

Jag använder det integrerade nätverkskortet och har inget annat över att testa med.
Kabel kan jag dock prova att byta med laptopen.
Drivsrutinsproblem verkar lite mysko då inget har ändrats på evigheter.
Datorn står och kör en virusscan as we speak (jag är på högskolan nu), får kolla när jag kommer hem.

Avatar
Arre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 378
Member Since:
January 10, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1155553
September 10, 2007 - 2:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Har samma problem när jag är hemma hos päronen, tror dock att det är deras router som är problemet. DL-604... Den hugger bara liksom av anslutningen till någon av datorerna helt random : /. Kolla med annan router är mitt tips 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 85
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL