Jobbigt nätverksproblem.?|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Jobbigt nätverksproblem.?
holetaker
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 579
Member Since:
August 11, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 17, 2003 - 7:21 am
sp_Permalink sp_Print

Vill börja med att tacka för detta forum. Bättre källa till kunskap får man leta efter...
Mitt problem är som följer:
På min nya burk kör jag winXPPro Sve. På gamla burken kör jag Win2000ProEng. Har ett nätverk som funkar via en D-link 604 som är Dhcp-server. Har internet på båda burkarna.
När jag installerade nätverket så har jag inte angett något användarnamn eller lösenord, har ej heller skapat några speciella konton.
Vill jag komma åt mina filer på den gamla från den nya får jag ange user:administrator samt password:******. Och då är det inga problem.
När jag sedan vill komma åt filerna på min nya från den gamla så anger jag namnet på mitt användarkonto i XP. User: Charlie Password:******. Kan säga att jag använder samma password på båda burkarna och alltid när jag behöver ett password. Nu är det inte alltid jag behöver använda varken user eller password utan kommer åt filerna direkt.

Nu till problemet: Jag har valt att sätta upp en ftpserver på min gamla burk, men har knappt något utrymme där än. Därför vill jag dela ut filerna på min nya burk. Dom filerna som är på min gamla och jag delat ut, hittar mina kompisar utan problem. Men när jag delar ut filer på min nya burk, alltså via nätverket så frågar Bulletproof server efter användarnamn och Password. Har testat alla möjliga kombinationer av namn och lösen, men kan inte hitta rätt.
Finns det nånstans i windows man kan ta bort denna kontroll, eller åtminstone kolla vilket namn den söker.`?
Antar att detta är ganska knepigt så jag förstår ifall ingen har nån lösning.
Tack på förhand. Charlie

Vampis
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1344
Member Since:
December 4, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
437903
October 17, 2003 - 7:25 am
sp_Permalink sp_Print

Prova att aktivera/avaktivera gästkontot.

EDIT
ett annat sätt kan vara att du använder samma användarnamn å lösen på bägge burkarna, då frågar den inte utan gör allt automatiskt.

holetaker
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 579
Member Since:
August 11, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
437908
October 17, 2003 - 7:31 am
sp_Permalink sp_Print

Okej, men var gör man det? Har aldrig sett någon sådan ruta....
Kan ju säga att jag vid installationen av nätverket aldrig angett något namn eller lösen.

Vampis
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1344
Member Since:
December 4, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
437912
October 17, 2003 - 7:35 am
sp_Permalink sp_Print

Det är lösenordet som du använder när du loggar in i windows som gäller...

holetaker
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 579
Member Since:
August 11, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
438417
October 17, 2003 - 7:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Vampis wrote: Det är lösenordet som du använder när du loggar in i windows som gäller...

Jag använder ju samma lösenord på bägge burkarna! Har testat med dom användarnamn som jag använt när jag installerat OS:en. Även testat med administrator som användarnamn.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 59
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL