August 11, 2001
Vill börja med att tacka för detta forum. Bättre källa till kunskap får man leta efter...
Mitt problem är som följer:
På min nya burk kör jag winXPPro Sve. På gamla burken kör jag Win2000ProEng. Har ett nätverk som funkar via en D-link 604 som är Dhcp-server. Har internet på båda burkarna.
När jag installerade nätverket så har jag inte angett något användarnamn eller lösenord, har ej heller skapat några speciella konton.
Vill jag komma åt mina filer på den gamla från den nya får jag ange user:administrator samt password:******. Och då är det inga problem.
När jag sedan vill komma åt filerna på min nya från den gamla så anger jag namnet på mitt användarkonto i XP. User: Charlie Password:******. Kan säga att jag använder samma password på båda burkarna och alltid när jag behöver ett password. Nu är det inte alltid jag behöver använda varken user eller password utan kommer åt filerna direkt.
Nu till problemet: Jag har valt att sätta upp en ftpserver på min gamla burk, men har knappt något utrymme där än. Därför vill jag dela ut filerna på min nya burk. Dom filerna som är på min gamla och jag delat ut, hittar mina kompisar utan problem. Men när jag delar ut filer på min nya burk, alltså via nätverket så frågar Bulletproof server efter användarnamn och Password. Har testat alla möjliga kombinationer av namn och lösen, men kan inte hitta rätt.
Finns det nånstans i windows man kan ta bort denna kontroll, eller åtminstone kolla vilket namn den söker.`?
Antar att detta är ganska knepigt så jag förstår ifall ingen har nån lösning.
Tack på förhand. Charlie
1 Guest(s)