February 16, 2003
Har en D-Link 624+ (som funkar felfritt trots all påhopp från det här forumets medlemmar 🙂 ) som jag nu har blivit helt ställd när jag ska flytta den.
Jag har den korta "ethernet" kabeln ,som D-link kallar den , mellan jacket och routern. Vidare därifrån har jag 2 kablar till 2 stationära datorer och sedan en laptop med trådlöst kort.
Efter som kablarna löper över golvet tänkte jag flytta routern så jag får kablarna på ett lite bättre ställe.
Därför tog jag bort den lilla kabeln och byte ut den mot en längre kabel, och tog den lilla till en ev de stationära datorerna.
Nu kommer problemet. Jag har testa "rak" ooch "korsad" kabel mellan jacket och routern men det går tamejfan inte att få ett IP då. Routern hittar ingen uppkoppling.
Dunkar jag däremot in den lilla korta saken som D-link skickade med så funkar det.
Vad är det för jävla kabel??!?!!?!?!?!?!
Det är ju inte en rak eller en korsad onekligen
April 10, 2001
Verkar ytterst märkligt. har själv en 624+. funkar felfritt och prima,, till den har jag använnt allehanda märkliga längder då jag bor i ett hus med tre våningar och har flyttat runt den rätt ofta för att hitta optimal plats. har dock aldrig använt medföljande kablar som jag anser vara för korta.. kortaste kabel jag har haft inkopplad i denna är nog en 10m. Så för att vara säker så kolla igen med en annan NY kabel som är garanterat felfri.
Edit: skall tillägga att jag enbart använt raka kablar.
1 Guest(s)