June 26, 2002
Har ett skitskumt problem på datorn just nu...=/
Kan inte logga in på t.ex. http://www.tranceaddict.com eller på http://www.uvpucko.com. Alla andra sidor jag försökt med funkar utmärkt..
Har nyss formaterat om min systempartition och gjort en nyinstallation av XP (mest pga andra problem), men inte ens det verkar ha hjälpt.
Vet nån vad jag ska göra åt detta?
Pliiiiiiiiiz..
/Jérémy
(Obs! inlägg gällande vilket OS som är bäst undanbedes...)
June 26, 2002
Jag får en vanlig:
//
Sidan kan inte visas
Sidan du söker efter är inte tillgänglig för tillfället. Det kan bero på tekniska problem med webbsidan eller så behöver du justera inställningarna för webbläsaren.
--------------------------------------------------------------------------------
Försök med något av följande:
Klicka på knappen Uppdatera eller försök igen senare.
Om du skrev in sidadressen i Adressfältet bör du kontrollera att den är korrekt.
Om du vill kontrollera dina anslutningsinställningar klickar du på Internet-alternativ på Verktyg-menyn och klickar sedan på Inställningar på fliken Anslutningar. Inställningarna bör matcha de inställningar som nätverksadministratören eller Internet-leverantören angett.
Det går att undersöka nätverket och automatiskt identifiera inställningar för nätverksanslutningar, om nätverksadministratören har aktiverat den funktionen det.
Om du vill försöka identifiera dem
klickar du på Identifiera nätverksinställningar
Vissa platser kräver säkerhet för 128-bitars anslutning. Klicka på Hjälp-menyn och klicka sedan på Om Internet Explorer för att kontrollera hur stark säkerhet du har installerad.
Om du försöker nå en säker sida, kontrollerar du att säkerhetsinställningarna kan stödja den. Klicka på Internet-alternativ på Verktyg-menyn, och klicka sedan på fliken Avancerat och kontrollera inställningarna för SSL 2.0, SSL 3.0, TLS 1.0 och PCT 1.0 i avsnittet Säkerhet.
Klicka på knappen Bakåt om du vill försöka med en annan länk.
Det går inte att hitta server eller ett DNS-fel har uppstått
Internet Explorer
//
Inte testat någon annan webläsare.. Men det ska ju lixom funka med iexplorer. Tycker om iexplorer o skulle få svårt att byta.
June 26, 2002
DraGoN wrote: okey,, ja sorry då men på min dator är den alltid aktiverad efter en ny installationen men men kanske inte är samma på din då....
Hmm..okej. Jag kanske gjort fel då..Du behöver inte vara så sarkastisk för det..
Var hittar man denna inställning då?
EDIT: Brandväggen är AV
Har även testat att sätta säkerhet och sekretess på de allra lägsta nivåerna..och inte ens det hjälpte.
Vad kan vara fel?
August 16, 2002
jeremy1984 wrote: [quote=DraGoN]okey,, ja sorry då men på min dator är den alltid aktiverad efter en ny installationen men men kanske inte är samma på din då....
Hmm..okej. Jag kanske gjort fel då..Du behöver inte vara så sarkastisk för det..
Var hittar man denna inställning då?
EDIT: Brandväggen är AV
Har även testat att sätta säkerhet och sekretess på de allra lägsta nivåerna..och inte ens det hjälpte.
Vad kan vara fel?
kanske har något antivirus som spökar? det är tex känt att norton anti virus blockat många crack och warez sidor.. men jag vet ju inte vad det är för sidor du skrev o orkar inte klicka på länken
September 6, 2003
Min XP brandvägg är alltid AV efter nyinstalltion.
men men till problemet. Jag hade liknande problem i veckan, vissa sidor fungerade och vissa inte.
Ifall du har BBB ADSL(som jag) kan problemet vara din ip adress, slutar den på 0 eller 255? isf release och renew.
BBB är enda ISP som delar ut ip serier med 0 eller 255 i slutet och de sa att de funderar på att sluta med det eftersom många servrar/noder inte tillåter sådana serier.
1 Guest(s)