August 20, 2001
Har för mig att jag läst på ICQs sida att om man sitter bakom router och vill att folk ska kunna skicka till en... Så måste man öppna en väldans massa portar. Eftersom att det är tydligen en random port som öppnas när skicka-tjänsten sätts igång...
Rätta mig gärna om jag har fel...
May 23, 2001
DiDi wrote: Har för mig att jag läst på ICQs sida att om man sitter bakom router och vill att folk ska kunna skicka till en... Så måste man öppna en väldans massa portar. Eftersom att det är tydligen en random port som öppnas när skicka-tjänsten sätts igång...
Du har inte fel. Dock så in nya versionen (2003a) så har de förbrättat filskickningen. Så med den kan man skicka/ta emot när man sitter bakom router, iaf i de flesta fall. Jag kunde inte skicka när jag körde med 2002 men nu när jag kör med 2003 kan jag det.
När det är IRC så kan du öppna portarna 1024-5000. ELler också kan du gå in på mIRC och begränsa dcca portarna till typ 1024-2000 om du inte vill ha alltför många portar öppna.
Jag gjorde så att jag satte min dator i DMZ zonen på min router för att kunna skicka genom IRC, för jag kunde inte öppna så många portar samtidigt jag har en Netgear RP114.
Sen hur du öppnar portar i din router står i manualen aka RTFM!.... :bok:
February 5, 2002
July 8, 2002
stormaz wrote: [quote=DiDi]Har för mig att jag läst på ICQs sida att om man sitter bakom router och vill att folk ska kunna skicka till en... Så måste man öppna en väldans massa portar. Eftersom att det är tydligen en random port som öppnas när skicka-tjänsten sätts igång...
Du har inte fel. Dock så in nya versionen (2003a) så har de förbrättat filskickningen. Så med den kan man skicka/ta emot när man sitter bakom router, iaf i de flesta fall. Jag kunde inte skicka när jag körde med 2002 men nu när jag kör med 2003 kan jag det.
När det är IRC så kan du öppna portarna 1024-5000. ELler också kan du gå in på mIRC och begränsa dcca portarna till typ 1024-2000 om du inte vill ha alltför många portar öppna.
Jag gjorde så att jag satte min dator i DMZ zonen på min router för att kunna skicka genom IRC, för jag kunde inte öppna så många portar samtidigt jag har en Netgear RP114.
Sen hur du öppnar portar i din router står i manualen aka RTFM!.... :bok:
jag har manual på diskett.. så skriver jag ett ip i address fältet.. men ingen firewall hittar jag... å inget står om firewall i manualen..
1 Guest(s)