September 16, 2002
Tjo!
Jag tappar internet lite nu och då, snarare ofta än sällan.
Jag använder mig av en Netgear-router. Denna kör ut internet till min stationära dator via kabel, min Xbox 360 via kabel, min PS3 via WLAN samt min laptop via WLAN.
Kan det vara så att routern helt enkelt inte klarar av att allt för många paket skickas eller liknande?
Jag har nyligen märkt att jag ofta tappar internet i samband med att streama videos, t.ex. från YouTube. Det är dock absolut inte bara då det händer.
Om jag drar ur strömmen till routern och stoppar i den igen så fungerar alltid internet igen.
Låter det som något en router skulle vara orsaken för, eller tror ni att det är något annat?
Tack.
March 10, 2003
Om det är denna gamla och vita modellan kan det vara felet. Haft en del personer som den krånglat för.
Ibland så dör bara internet eller liknande, men åthjälps av omstart många ggr. En arbetskamrat wlan fungerar bara när det vill t.ex.
Jag ser denna modellen som en budgetvariant och många sådana har problem med många anslutningar.
Sedan finns det dem som har problem med att så fort de blir varma börjar strula mycket (d-link 604 syndromet).
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 10, 2003
Finns lite charts på http://www.smallnetbuilder.com/ (som vga charts på tom's) som kanske kan hjälpa dig.
Sedan vilken som är bra eller inte beror på hur mycket man är beredd att lägga kanske.
Jag har en Dlink 4300 och skulle om jag köper nytt nu köpa en dlink 655 eller efterföljande modell 855.
Har lärt mig den sura vägen att billiga saker ibland inte är dem bästa många ggr.
Dock är väl priserna på dessa lite väl mycket för vissa personer.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)