August 16, 2003
jag var lite osäker på var jag skulle lägga tråden, men men.
morsan har lite problem, folk i hennes kontaktlista har fått spam som ser ut att komma från henne.
hon har då bytt lösenord till mailen (igen) detta senast för 1-2 dagar sedan.
nu kollade jag historiken över senaste inloggningarna.
det är en massa skumma inloggningar ifrån USA som jag inte har någon bra förklaring på.
vad göra?
är USA inloggnignarna från en kapare eller finns det någon annan rimlig förklaring?
datorn har en fullt uppdaterad AVG Premium(?)
[Image Can Not Be Found]
January 9, 2004
Har bytt lösenord hjälp något? Jag har svårt att tro att en fysisk person i USA är intresserad av din mammas mail. Däremot så kan hon ha en tröjan eller liknande som ligger och accessar mailboxen via IMAP. Troligtvis i syftet att skicka spam eller liknande.
Lösningen borde bu vara att byta lösenord, gärna från en annan dator. Sen kollar du av maskinen så det inte finns nått fuffens på den.
August 16, 2003
-Tjalve-;1284274 wrote: Har bytt lösenord hjälp något? Jag har svårt att tro att en fysisk person i USA är intresserad av din mammas mail. Däremot så kan hon ha en tröjan eller liknande som ligger och accessar mailboxen via IMAP. Troligtvis i syftet att skicka spam eller liknande.
Lösningen borde bu vara att byta lösenord, gärna från en annan dator. Sen kollar du av maskinen så det inte finns nått fuffens på den.
lösenordsbyte verkade ju inte hjälpa då det fortfarande var en massa inloggningar, och ja, det är datorgenererade mail/inloggningar
men jag ska be henne göra som du skriver.
1 Guest(s)