October 29, 2001
Tjosan!
köpte igår en X-micro wireless router är en G standard.
problemet är som topicen säger att jag har så kass signal mella routern och själva mottagaren.
Det står att det ska klara 300m är 54mbit.
avståndet jag har nu är ca 15m och det är på en annan våning. inga stora grejer i vägen utan väldigt fritt och jag har telia 8000
mottagaren isig är inget vanligt nätverkskort med antenn utan en usb adapter, kan det hjälpa ifall jag byter upp till tex. belkin?
anledningen till att jag köpte just dett avar dels priset och för att en polare har exakt samma, han har däremot 95-100% i signal styrka men jag får nu bara runt 30%.
nån som kanske vet problemet
tacksam för ett snabbare svar,
behövs om man ska lämna tillbaka eller vad man ska göra.
March 27, 2003
Tror det beror på att Routern inte är den bästa. Jag kör Netgear och har router längst upp på övervåningen... En dator står i källaren (Alltså en hel våning imellan). Huset är ett gammalt trähus från ~20-talet... Max hastihet är 54 mbps, datorn i källaren kör på ~46mbps....
(Ursäkta att jag drar upp en gammal, vill bara sprida Netgear-budskapet...)
July 18, 2003
adamnassjo wrote: Tror det beror på att Routern inte är den bästa. Jag kör Netgear och har router längst upp på övervåningen... En dator står i källaren (Alltså en hel våning imellan). Huset är ett gammalt trähus från ~20-talet... Max hastihet är 54 mbps, datorn i källaren kör på ~46mbps....
(Ursäkta att jag drar upp en gammal, vill bara sprida Netgear-budskapet...)
Har samma router som dig och den står högst upp, i källaren (2 våningar ner! med betong) så har jag fortfarande i alla fall 30% signal.
NetGear WGT624 is teh rox. 😛
1 Guest(s)