October 14, 2004
när jag en dag öppnade kazaa för att tanka någonting så fungerade det inte. Andra delningsprogram som dc och sharebear fungerade inte heller. Chatprogrammet irc vill inte heller fungera. Varför fungerar de inte? är det något med brandvägen som kan ha ändrats? är det några portar som bör öppnas? vilka ? var? hur? -är inte så bra på sånt här. .
m v h
February 6, 2004
Ett tips, ta bort kazaa och sharebear bland annat. de är fulla av spyware. Det finns alternativprogram att använda, vet dock inte om det är mot forumets regler att tipsa om vilka så jag avstår. Du kan nog lätt söka reda på de.
En del av de spyware du får ner kan ställa till en hel del hemskheter, bland anant det du nämner. Även om det givetvis kan bero på anant oxå... men ta bort de programmen och kör ett Anti-spyware program för att rensa din stackars dator!
April 20, 2002
johan_lojan wrote:
Sen så är inte IRC ett chatprogram heller, bara så du vet 😛
Vart har du fått detta ifrån?
IRC=Internet Relay Chat
Självklart är mIRC ett chatprogram precis som MSN, ICQ o Yahoo Messenger. Att han kanske missade 'm'et i början kan du ju mena men så petig trodde jag ingen var.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
March 27, 2003
Tintin wrote: [quote=johan_lojan] Sen så är inte IRC ett chatprogram heller, bara så du vet 😛
Vart har du fått detta ifrån?
IRC=Internet Relay Chat
Självklart är mIRC ett chatprogram precis som MSN, ICQ o Yahoo Messenger. Att han kanske missade 'm'et i början kan du ju mena men så petig trodde jag ingen var.
Jo, visst kan de va så att han missade 'm'-knappen både i topic och i inlägget, men jag tror mer på johan_lojans linje att killen blandat ihop begreppen lite...
IRC = Ett nätverk
mIRC = En av många klienter för att kunna ansluta och kommunicera via nätverket IRC
😉
1 Guest(s)