October 26, 2002
min vän har comhem där dem låser abonemanget till en MAC-address.. men min vän har två datorer, en stationär och en bärbar som hon vill kunna växla mellan... nu kan hon bara ha internet på den stationära, går det att lura den bärbara så den tror att den har samma MAC som den stationära??
November 23, 2001
chippen wrote: min vän har comhem där dem låser abonemanget till en MAC-address.. men min vän har två datorer, en stationär och en bärbar som hon vill kunna växla mellan... nu kan hon bara ha internet på den stationära, går det att lura den bärbara så den tror att den har samma MAC som den stationära??
Hon skaffar en "ADSL-router" och kopplar in sig på. Så används routerns WAN-port som en länk utåt och allt innanför får internet. Glada o lyckliga i alla sina dagar.
September 21, 2002
Det går att ändra MAC adress på NIC ja! Med den starka rekomendationen att du inte använder båda datorerna på samma gång... Gör såhär:
1. Högerklicka på "Den här datorn"
2. Egenskaper
3. Maskinvara
4. Enhetshanteraren
5. Leta upp ditt NIC i lisran
6. Högerklicka
7. Egenskaper
8. Avancerat
9. Network Adress
10. Skriv in ditt värde i form av MAC-Adressen utan kolon (":")
Hoppas detta var någonting i stil vad du letade efter.. Är lite trörr också så kan ha missuppfattat frågan helt? 🙄
November 23, 2001
chippen wrote: well du är aldelles för onördig, det är en tråkig lösning...
pengar min vän... vi är blott fattiga studenter...
Såg topic nu och jag trodde först att ni i första hand ville vara bekväma. Om jag skulle vara i samma sits skulle inte jag heller köpa en ADSL-router.. Men varför inte tigga till sig en 486:a nånstans och slänga in Smoothwall eller motsv. Linuxdistro?
Annars så ska det funka att göra som föregående sa.
October 26, 2002
GroundX wrote: Det går att ändra MAC adress på NIC ja! Med den starka rekomendationen att du inte använder båda datorerna på samma gång... Gör såhär:
1. Högerklicka på "Den här datorn"
2. Egenskaper
3. Maskinvara
4. Enhetshanteraren
5. Leta upp ditt NIC i lisran
6. Högerklicka
7. Egenskaper
8. Avancerat
9. Network Adress
10. Skriv in ditt värde i form av MAC-Adressen utan kolon (":")Hoppas detta var någonting i stil vad du letade efter.. Är lite trörr också så kan ha missuppfattat frågan helt? 🙄
jag tror att det är detta som jag avr ute efter...tack
1 Guest(s)