Kommer inte åt FTP-server via webbläsare?? | Nätverk / Internet | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Kommer inte åt FTP-server via webbläsare??
This topic is locked
tottedaman
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 107
Member Since:
mars 13, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1
december 21, 2012 - 6:20 e m
sp_Permalink sp_Print

Hej.

Jag har nyligen satt upp en FTP-server hemma och den har fungerat hyfsat bra lite seg via internet men vad kan man vänta sig när man är helt novice på servrar.

Nu till mitt problem:
När jag ska in på servern lokalt så brukar jag ansluta till den med hjälp av Total Commander och då kan jag komma åt filerna och allt är frid och fröjd men när jag försöker ansluta till servern via en webbläsare (Google Chrome, Internet Explorer, Mozilla Firefox) så får jag mycket riktigt upp en inloggningsruta men när jag skriver in användarnamn och lösenord så försvinner rutan i ett par sekunder sedan kommer den upp igen (och jag har skrivit in användare och lösenord flera gånger och jätte noga och jag är helt säker på att jag skriver rätt inloggning men jag kommer ändå inte in på servern) men så fort jag kopplar upp mig med total commander så går det direkt.

Jag har testat allt men jag får inte till felet. Det är oxå svårt när man knappt kan nått som servrar.

Någon som har en idé om vad det beror på?

PS: Det har nog inget att göra med passive mode för det är likadant om man inte har passive mode aktiverat.

Tack på förhand.

TN

Gustav Gager
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1492
Member Since:
januari 9, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1286090
december 21, 2012 - 8:35 e m
sp_Permalink sp_Print

Webbläsare har mycket riktigt stöd för FTP, men det funkar aldrig bra tycker jag. Kör man med det anonyma kontot så brukar det funka bra, men med riktiga konton så funkar det inte alls bra. Kör via en FTP klient istället så ska du se att det funkar bättre. Vill du tanka ner filer via webbläsare så kan du köra via HTTP istället. Det funkar det bättre.

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
85 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

autogruxusKJ autogruxusKJ

DonaldSpodyZU DonaldSpodyZU

GermanVevy GermanVevy

ytaletkygf ytaletkygf

jtaletaoqg jtaletaoqg

AplusMotHQ AplusMotHQ

WileysitZI WileysitZI

ppu-pro_bewRG ppu-pro_bewRG

MichaeldalIL MichaeldalIL

WilliamWotQI WilliamWotQI

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL