March 25, 2003
Det är så att jag hjälper en kompis med deras datorer.
Dom har tre datorer, en laptop och två stationära. Det är så att internet fungerar på laptopen (trådlöst) och på den nya stationära (sladd).
Men nu vill dom koppla in en till dator (stationär 2) som står i en annan del av huset. Så dom har köpt ett D-Link AirPlus G DWL-G510 trådlöst nätverks kort.
Allt detta är in kopplat till en D-Link AirPlus XtremeG+ DI-624+. Och sen vidare till ett adsl modem.
Det som inte fungerar nu är att jag kommer åt det trådlösa nätverket med "stationär 2". Det står ansluten i D-Links program vara. Men internet fungerar inte. Datorn har Windows ME.
Har för mig att dom har Spray 8 mbit.
Nu undrar jag vad felet kan vara?
Vet att Windows Me inte är bra. Men det är det enda operativsystemet dom har till den datorn och man vill ju inte va olaglig.
Hoppas någon av er vet vad det kan vara. Har nu försökt med massor av olika inställningar. Men inget fungerar.
//Daniel Eriksson
December 25, 2000
Eftersom det Internet fungerar på de andra datorerna i nätverket är det nästan säkert att det är "stationär 2" som bråkar. Kolla nätverksinställningarna och se till att stänga av eventuella brandväggar på den (minns inte om ME hade det eller inte). Den ska få ip och dns automatiskt.
1 Guest(s)