September 4, 2001
Jag har två datorer på mitt nätverk, min egen och min sambos. Vi delar på en adsl-anslutning över en Zyxel Prestige 304.
Nu är det så att jag kan inte komma åt min dator över nätverket. Jag får bara upp ett meddelande om att åtkomst nekas/ingen behörighet och att jag ska kontakta administratören av servern.
Vi kör båda WinXP Pro med Sp1(a?). Hade samma problem när jag körde med W2k. Uppgraderade till XP för att se om det hjälpte. Jag har "Computer Browser", "Server" & "Workstation" igång och fungerande. Jag har inga brandväggar påslagna. Användare/behörigheter är rätt på utdelningarna. Jag kan komma åt min sambos dator utan problem och kan hitta min egen dator och komma åt den ifrån mig själv. Jag kan se min dator ifrån den andra datorn men inte öppna upp den.
Några förslag som vad som kan vara galet? Omformatering är uteslutet då får det vara galet istället.
September 4, 2001
Jodå... jag har en utdelning som jag har lagt behörighet på till användaren ifrån andra datorn. Utdelningen är gjord enligt konstens alla regler och ska fungera. Så fort jag klickar på datornamnet i nätverket ifrån den andra datorn så tar det stop.
Har även provat att komma åt min dator ifrån Linux med ett liknande felmeddelande.
1 Guest(s)