January 25, 2004
japps som topic det är så att jag har en D-Link 604 så det måste vara nått med den att göra,
för anndra utan Router kommer in på dersas ftps.
så vad kan det vara någon inställning på routern?
Har precis fixat så dom kommer in på min Ftp
öppnat portar och skrivit in ett fast ip.
Oj såg att denna skulle ligga under Nätverk/Internet
January 25, 2004
BarateaU wrote: Du skulle komma in på andras då spelar de ingen roll vad du har för server programvara.
Får du connection fail i flashfxp?
Eller fastnar den vid passive/aktive mode?Klistra in loggen där det står när den connectar.
så:
200 PORT Command successful.
LIST
150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls.
sedan står den bara och tänker det kommer inte fram några filer.
men ja har Port 21 till min ftp.
och han ja testar connecta till har port 5050 men om han byter till 21 så kommer jag in på hans.
så ja testade att öppna en till Port i Rounter med nr 5050/5050
men det funkar inte så vad göres ?
January 25, 2004
BarateaU wrote: Det beror fullt på hur det är inställt, men om firewallen blockar så borde du inte ens få kontakt med den andra som du får nu fast den får tupp juck på vägen.
Har du testat att flippra lite mellan aktive och passive mode?
jopp det har ja om du menar i FlashFxp
March 19, 2003
Hensan wrote: [quote=BarateaU]Det beror fullt på hur det är inställt, men om firewallen blockar så borde du inte ens få kontakt med den andra som du får nu fast den får tupp juck på vägen.
Har du testat att flippra lite mellan aktive och passive mode?
jopp det har ja om du menar i FlashFxp
Japp jag menade i flashfxp.
Är det just en ftp du inte kommer in på eller är det alla?
January 25, 2004
Japp jag menade i flashfxp.
Är det just en ftp du inte kommer in på eller är det alla?
om han ändar till port 21 på sitt Ftp Program så kommer ja in men inte om har 5050
och nu testade ja att connecta till en annan Ftp med Port 21 och där kom jag in fin fint.
så det måste ha nått med Portarna att göra ?
October 7, 2002
Jajemen. Exakt när anslutningen kraschar ska den nämligen enligt protokollet för aktiv FTP flyttas över till en ANNAN port. Tror det är 5049, men kan också tänkas vara 5051 (minns inte säkert). Du måste alltså öppna denna port mot servern. Alternativt använda någon klient som använder passiv FTP.
1 Guest(s)