January 4, 2003
Har Tiscali, och använder mig av deras program när jag ska ansluta mig till Internet då den verifierar användarnam och lösenord.
Nu har jag satt Xp på min dator från 2k, och den kan inte komma ut, den bara "Ansluter" hur länge som helst, utan att den får verifiering och på så sätt kommer jag inte ut på nättet.
Just nu sitter jag på bärbar med 2k och Tiscali. Har ZoneAlarm både på denna och på den andra men den stängde jag av bara för att testa om de denns fel men fortfarande hände inget.
Min stationära är nyformaterad med endast ZoneAlarm och Norton installerade. Dessutom har jag kollat så att brändväggen som är inbyggt inte är ixryssad, detta gjorde jag genom att högerklicka på nätvärks kortet och sedan till avancerat.
Har jag missat nått ? Måste få den att funka men har slut på ider.
April 26, 2004
January 4, 2003
jonaseck wrote: Kolla att zonealarm inte har fått för sig att blockera nåt, det är inte första gången det programmet flippar... Som att t.ex. blocka port 80 för internet explorer... geesh.
Xp och främmande brandväggar kan vara strulet ja...
Jojo men som sagt, jag stängde av zonealarm och det löste inte felet !
Även xps brandvägg värkar va avstängd
January 4, 2003
picks2 wrote: Är det mjukvaran för pppoe in-logningen?
Ja, det är det, asså helt sjukt, har värkligen försökt med alltig i xp, kontrollerat att brandväggen inte är på och stängt av absoult alla program.
Om inte ni vet någon lösning så får jag väl ringa till dem imorn, de bara det att jag inte hoppas på hjälp från dem, dem har typ Servetriser som Tekniker, dem kan värkligen inte nått.
Edit:Mobbot är ett nytt AN7 med nyaste BIOS och drivisar installerade.
November 5, 2002
Har du installerat SP2 på Win XP? Det kan tydligen ställa till en del problem med nätverket för en del användare.
January 4, 2003
Cokeisit wrote: Har du installerat SP2 på Win XP? Det kan tydligen ställa till en del problem med nätverket för en del användare.
Nej har ej sp2, gillar inte de presis.
Men tack för förslaget.
1 Guest(s)